Nawigacja

klasa 1 klasa 2 klasa 3 klasa 4 klasa 5a klasa 5b klasa 6 klasa 7 klasa 8

Nauczanie zdalne

klasa 8

MATEMATYKA


Zdalne nauczanie matematyki przenosimy od środy, 25 marca, do dziennika Librus Synergia. Kolejnych lekcji szukamy w module zadania domowe po zalogowaniu się na konto ucznia.
 
A tutaj znajdziecie lekcje zamieszczane dotychczas na naszej szkolnej stronie www:

matematyka_8-16.03.pdf   matematyka_8-17.03.pdf   matematyka_8-20.03.pdf

matematyka_8-23.03.pdf    matematyka_8-24.03.pdf    matematyka_8-27.03.pdf

Tak jak obiecałem podaję linki z odpowiedziami do zestawów egzaminacyjnych, które zamieściłem w piątek.

teraz-egzamin-osmoklasisty-arkusz-1-do-powtorek-odpowiedzi-i-rozwiazania.pdf

teraz-egzamin-osmoklasisty-arkusz-2-do-powtorek-odpowiedzi-i-rozwiazania(1).pdf

teraz-egzamin-osmoklasisty-arkusz-3-do-powtorek-odpowiedzi-i-rozwiazania.pdf

Linki do zestawów egzaminacyjnych (piątek - 20.03):

teraz-egzamin-osmoklasisty-arkusz-1-do-powtorek.pdf

teraz-egzamin-osmoklasisty-arkusz-2-do-powtorek.pdf

teraz-egzamin-osmoklasisty-arkusz-3-do-powtorek.pdf

Dla wszystkich, którzy chcą kontynuować przygotowanie do egzaminu zamieszczam link do strony https://szaloneliczby.pl/ gdzie szczególnie polecam zakładkę Egzamin ósmoklasisty i Sprawdziany. Znajdziecie tam zarówno arkusze egzaminacyjne jak i zbiory zadań powtórzeniowych.
Można też skorzystać ze strony CKE https://www.cke.gov.pl/…/materi…/zestawy-zadan-powtorkowych/ 

Nie marnujcie tego czasu!

Tomasz Dymek

informatyka

Drodzy ósmoklasiści!

Zdalne nauczanie informatyki przenosimy od środy, 25 marca, do dziennika Librus Synergia. Kolejnych lekcji szukamy w module zadania domowe po zalogowaniu się na konto ucznia.

W zamieszczonych tu plikach znajdziecie tematy do samodzielnej realizacji zamieszczone dotychczas na naszej szkolnej stronie www: informatyka_8-17.03.pdf    informatyka_8-24.03.pdf

Potrzebny będzie dostęp do Internetu (ale bez tego nie przeczytalibyście tego tekstu) i jeden z programów:

LibreOffice Calc (do pobrania bezpłatnie w ramach pakietu LibreOffice)
Arkusze Google (wersja online bezpłatnie)
Microsoft Excel (licencja płatna w ramach pakietu Microsoft Office)

Tomasz Dymek

Język polski 24.03.2020 r.

Drodzy Ósmoklasiści!

Dziś chciałabym, abyście uważnie zapoznali się z tematem: Twórca i jego czasy – Henryk Sienkiewicz. Potrzebne informacje znajdziecie na stronach 222-223 Waszego podręcznika. Zachęcam Was także do zajrzenia na strony internetowe, np. https://zyciorysy.info/henryk-sienkiewicz/ , https://culture.pl/pl/tworca/henryk-sienkiewicz lub https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/Sienkiewicz-Henryk;3975002.html

Powodzenia!

Anna Owczarczyk

 

Język polski 23.03.2020 r.

Drodzy Ósmoklasiści!

Nadal zachęcam Was do korzystania ze strony CKE: https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/

Zwróćcie uwagę na pomoce zamieszczane przed zadaniami – to materiały powtórzeniowe, które ułatwią Wam ich wykonanie.  Powodzenia!

Anna Owczarczyk

 

JĘZYK  NIEMIECKI  2

Drodzy uczniowie , kolejna lekcja języka niemieckiego przed Wami !

 Powodzenia ! – Viel Spaß !

1. Thema: Du darfst nicht ins Kino gehen.

2. Zapisujemy w zeszycie odmianę czasownika modalnego dürfen – móc, mieć pozwolenie, uprawnienie

ich – darf                                 wir - dürfen

du – darfst                              ihr - dürft

er

sie  } – darf                             sie/Sie - dürfen

es

Beispiel:

Das Kind darf nicht rauchen. – Dziecku nie wolno palić papierosów    

Darfst du allein in die Disco gehen ? -  Czy możesz/wolno ci iść samemu do dyskoteki?

3. Zaznacz właściwą formę czasownika dürfen.

  1. – Das darf / dürft ihr doch nicht machen!
    – Und warum dürfen / darf wir das nicht?
  2. – Kinder dürfen / darf den Film nicht sehen.
    – Mama, hör auf! Ich bin doch 16 und dürft / darf schon einen Thriller sehen.
  3. – Das dürft / darf ihr aber niemandem sagen!
    – Na klar, Geheimnis ist Geheimnis.
  4. – Mama, dürfen / darf ich in die Disco?
    – Nein, du darfst / dürft nicht.
    – Und wieso? Meine Kumpels dürft / dürfen alle hingehen, nur ich darf / dürft nicht.
  5. – Papa, darf / dürft Florian mich am Samstag besuchen?
    – Klar darf / darfst du ihn einladen, wenn du möchtest.
  6. – Hier darf / dürfen Sie aber nicht parken!
    – Und wo dürft / darf ich parken?
  7. – Warum dürft / darf Thomas allein ins Kino und ich nicht?
    – Er dürft / darf, denn er ist schon 16 Jahre alt, und du bist erst 12.

4. Proszę obejrzeć film dotyczący różnicy między czasownikiem können  (poznanym na poprzedniej lekcji )a czasownikiem  dürfen  https://epodreczniki.pl/a/niemieckie-czasowniki-modalne/DBVwRxJGv

5. Zaznacz właściwy czasownik modalny.

– Papa, (1) kann / darf ich am Samstag meine Freunde einladen?
– Natürlich, du (2) kannst / darfst immer deine Freunde einladen. Und wen genau?
– Jana, Jasmin, Max, Dominik und seine Schwester, Anja. Patrick (3) kann / darf leider nicht kommen. Er ist krank.
– Also, zusammen sechs Leute, das geht noch.
– Papa, (4) könnt / dürft ihr dann am Abend mit Mama weggehen? Zum Beispiel die Großeltern besuchen?
– Tja, ich weiß nicht. Im Fernsehen läuft gerade ein Fußballspiel.
– Na gut. Gibst du mir bitte etwas Geld? Wir (5) dürfen / können uns dann Pizzas bestellen.
– Natürlich, du (6) kannst / darfst 20 Euro haben, bitte sehr. Aber merk dir: Ihr (7) könnt / dürft keine laute Musik hören und auch nicht tanzen. Computer und Play Station sind sowieso verboten. Du hast doch Probleme in der Schule! Vielleicht (8) könnt / dürft ihr etwas für den Test in Mathe lernen? Oder Englisch wiederholen?
– Papa, vielen Dank, aber wir gehen dann doch lieber zu Jana!

***proszę przepisywać ćwiczenia do zeszytu przedmiotowego .Wybierałam łatwe zadania. Gdyby jednak pojawiły się problemy z ich zrozumieniem posiłkujcie się słowniczkiem na końcu książki lub słownikiem internetowym polecam www.pons.de . Możecie kontaktować się ze mną poprzez dziennik elektroniczny, chętnie odpowiem na Wasze pytania. Po powrocie do szkoły sprawdzę zeszyty !

Pozdrawiam  ! – Viele Grüße !

Eliza Tankiewicz

 

Język polski 20.03.2020 r.

Drodzy Uczniowie!

Na piątek proponuję spotkanie z ekranizacjami lektur. Do wyboru macie na przykład:

- TVP Kultura - godz. 16:15  Lektura na ekranie – „Mały Książę” ,

- https://vod.tvp.pl/kolekcja/lektury-na-ekranie,47077909 - „Quo vadis”, „Syzyfowe prace”, „Bajki robotów”,

- https://ninateka.pl/film/zemsta-lidia-zamkow  - „Zemsta”.

Miłego oglądania!

Anna Owczarczyk

 

Język polski 19.03.2020 r.

Drodzy Ósmoklasiści!

Czy ktoś z Was skorzystał  z propozycji Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i zmierzył się z wczorajszym sprawdzianem? Jak Wam poszło?

Na dziś (dzień drugi) przewidziano przede wszystkim zadania dotyczące „Dziadów cz. II”. Po udanej powtórce na pewno świetnie sobie z nimi poradzicie. Powodzenia!

Anna Owczarczyk

Biologia , 19.03.2020r.

Witam i zapraszam do świata biologii.

https://epodreczniki.pl/a/zjadajacy-i-zjadani/D17dzZ3q5

Język polski 18.03.2020 r.

Drodzy Ósmoklasiści!

Mam dla Was bardzo ważną wiadomość: Centralna Komisja Egzaminacyjna przygotowała pakiet materiałów dla 8-klasistów. Codziennie o godz. 9:00 nowe zadania z języka polskiego, matematyki i angielskiego, o 15:00 - rozwiązania!
Link do strony:
www.cke.gov.pl

Sprawdzian z dramatów wysłałam w wiadomościach w dzienniku elektronicznym. Tam też czekam na odpowiedzi. Życzę powodzenia.

Anna Owczarczyk

 

Geografia

Zapraszam do nauczania zdalnego.

18.03 (środa) Proszę zapoznać się z załącznikiem Ludnosc_Ameryki.docx i wykonać zadania w nim zamieszczone.

                                                                                                                               Elżbieta Kwiatkowska

Język angielski

Proszę powtórzyć I i II okres warunkowy.  W zeszycie ćwiczeń jest kod dostępu  do ćwiczeń online. Proszę zalogować się i robić zadania od  unitu 1-5, w ramach powtórzenia przed egzaminem.  Na stronie www.cke.gov.pl , od godz. 9.00 są dostępne arkusze egzaminacyjne.  O 15.00 pojawia  sie  klucz odpowiedzi.

JĘZYK  NIEMIECKI 

Drodzy uczniowie, przedstawiam Wam w punktach jedną z dwóch lekcji języka niemieckiego, które musicie samodzielnie zrealizować w domu w tym tygodniu.  Na ostatnich zajęciach w szkole rozpoczęliśmy temat czasowników modalnych . Poznaliście czasownik wollen. Zróbcie wszystkie zadania, które zadałam wówczas do domu. Najbliższe lekcje będą kontynuacją rozpoczętego tematu. Ponieważ nie posiadacie zeszytu ćwiczeń, będę przepisywała zadania, które wykonacie w zeszycie przedmiotowym.

    Powodzenia!   -   Viel Spaß ! J

 

1. Thema: Ich kann Deutsch sprechen

2. Zapiszcie w zeszycie odmianę kolejnego czasownika modalnego „können” (umieć,móc, potrafić).

ich – kann                                                   wir – können   

du – kannst                                                 ihr – könnt   

er

sie } – kann                                                 sie/Sie – können 

es

                                                                                                                                                                                           

Przykład  -  Beispiel:

Kannst du mir helfen ?   ( Czy możesz mi pomóc? )

Frank kann sehr gut Deutsch sprechen.    ( Frank umie bardzo dobrze mówić po niemiecku. )

3. Zróbcie następujące ćwiczenia w zeszycie przedmiotowym:

a) użyj czasownika können w odpowiedniej formie

1. Klaus ……………………….. sehr gut Klavier spielen.

2. ………………………………….er auch Geige spielen?

3. Herr Müller,  Sie …………………………  Klaus selber fragen.

4. Ja natürlich. Klaus …………………………………du Geige spielen?

5. Ja, ich …………………………………. sehr gut Geige spielen.

b) Odpowiedz twierdząco na pytania:

1. Kannst du mich morgen besuchen?

2. Kannst du deine Cds mitbringen?

3. Kann Katrin auch mitkommen?

4. Könnt ihr unterwegs  Orangensaft kaufen?

5. Könnt ihr diesmal pünktlich kommen?

6. Heidi, kannst du mir aus Paris eine Postkarte schicken?

c) Wpisz właściwą formę czasownika können.

  1. – ____________ ich mit Mark ins Schwimmbad gehen?
    – Aber du ____________ doch gar nicht schwimmen!
  2. – ____________ du gut Deutsch?
    – Ziemlich gut, aber Englisch ____________ ich besser.
  3. – ____________ Sie es wiederholen? Ich ____________ es nicht verstehen.
    – Natürlich ____________ ich das.
  4. – Wann ____________ du bei mir sein?
    – Bis 15 Uhr habe ich Schule und danach ____________ ich kommen.
  5. – ____________ ihr gut Ski fahren?
    – Ja, das ____________ wir sehr gut.
  6. – ____________ du mir kurz helfen?
    – Ich ____________ jetzt leider nicht.
  7. – ____________ ich das auch so machen?
    – Klar , du ____________  das so machen!
  8. – ____________ wir später darüber reden?
    – Ja, wir ____________ morgen weiter darüber reden.
  9. – ____________ ihr die Musik etwas leiser machen?
    – Ja. ____________ wir noch den Song zu Ende hören?
  10. – Wo ____________ man hier etwas essen?
    Herr Schmidt, Sie ____________ zum Beispiel in die Pizzeria Livorno gehen.

 

Pozdrawiam !   –   Viele Grüße !

Eliza Tankiewicz

 

Język polski 17.03.2020 r.

Drodzy Ósmoklasiści!

Mam nadzieję, że Wasze powtórne spotkanie z dramatami poznanymi w klasie VII okaże się owocne. Przekonamy się o tym jutro. Proszę Was o zapisanie w zeszycie wczorajszego i dzisiejszego tematu: Powtórzenie wiedzy o dramacie.

Życzę wytrwałości i czerpania przyjemności z lektury.

Anna Owczarczyk

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Zadania do samodzielnych ćwiczeń

Domyślam się, że jesteście bardzo zajęci, opracowując samodzielnie lekcje. Zbyt długie siedzenie przy biurku nie jest jednak zdrowe. Trzeba się koniecznie ruszać! Proponuję, aby codziennie, przynajmniej co 30 – 40 minut, wykonywać specjalne ćwiczenia. Znalazłem dla Was taki fajny zestaw. Polecam!

https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%c4%87wiczenia

Życzę dobrej zabawy!

Leszek Owczarczyk

HISTORIA

Zadania do samodzielnej pracy

  1. Wpisz do zeszytu temat: Początki władzy komunistów w Polsce ze str. 158 podręcznika oraz zagadnienia: Nowa Polska, 2. Przesiedlenia ludności, 3. Postawy polskiego społeczeństwa, 4. Referendum ludowe, 5. Sfałszowane wybory.
  2. Przeczytaj uważnie materiał z podręcznika str. 158 – 163 i opracuj ćwiczenia ze str. 163. Jedno wybrane ćwiczenie proszę wykonać pisemnie zapisując  je w zeszycie przedmiotowym.
  3. Przygotuj ustną odpowiedź na pytania do tekstu źródłowego ze str. 161 i do mapki ze str. 158.
  4. Proszę koniecznie zapoznać się z materiałem o początkach władzy komunistów w Polsce zamieszczonym  na kartach e-podręcznika. Wystarczy otworzyć hiperłącze klikając na podany niżej link.

https://epodreczniki.pl/a/przejecie-wladzy-przez-komunistow-w-polsce/DfESY8DvJ

Znajdziecie tam bardzo ciekawe informacje, mapy interaktywne, ilustracje, filmy i pytania kontrolne.

Przypominam o nadsyłaniu odpowiedzi do pytań powtórkowych!

Życzę przyjemnej i efektywnej pracy!

Pamiętajcie o zachowaniu zasad bezpieczeństwa sanitarnego!

Pozdrawiam.

Leszek Owczarczyk

 

JĘZYK POLSKI

Drodzy Ósmoklasiści!

Przed Wami egzamin. Powinniście więc, jak najlepiej wykorzystać czas spędzony w domu i intensywnie się do niego przygotowywać. Proponuję, abyście powtórzenie wiadomości z języka polskiego zaczęli od Waszej pięty achillesowej, czyli lektur.

Zacznijcie od przypomnienia sobie treści omawianych w klasie VII dramatów, a więc:

- Balladyny - Juliusza Słowackiego,

- II części Dziadów – Adama Mickiewicza

- Zemsty – Aleksandra Fredry.

Teksty tych utworów znajdziecie np. na stronie https://lektury.gov.pl/ .

W najbliższą środę rozpoczniecie sprawdzanie, czy w dostatecznym stopniu wykonaliście to zadanie.

Życzę powodzenia – Anna Owczarczyk

 

24.03.2020r.

język angielski

 

Wysyłam Wam link do strony biernej.  https://www.youtube.com/watch?v=ogwPSAEaWrk.

W razie pytań proszę pisac na e-dzienniku. Również na końcu ksiżki str. 132 przedstawiona jest strona bierna (passive voice).

Proszę zrobić ćw. 1,2 ze str. 132, oprócz ćwiczeń 3.

 

 

 

Wiadomości

Kontakt

  • Szkoła Podstawowa im. Stefana Czarnieckiego w Rozniszewie
    Rozniszew 29, 26-910 Magnuszew
  • (+48) 62-19-005

Galerie zdjęć