• PROJEKT BAKCYL - LEKCJA ON LINE

          • Dnia 5 listopada 2024 roku odbyła się kolejna lekcja online w ramach Projektu BAKCYL, której celem było przybliżenie uczniom zagadnień związanych z zarządzaniem finansami osobistymi. Prowadzącą zajęcia była, specjalistka ds. edukacji finansowej, która w przystępny sposób omówiła kluczowe tematy dotyczące budżetu domowego, oszczędności oraz historii pieniądza.

            Na początku lekcji pani ekspertka wyjaśniła, czym jest budżet domowy, dlaczego warto go tworzyć i jak pomaga w kontrolowaniu wydatków. Podkreśliła znaczenie planowania, aby uniknąć zadłużenia i mieć lepszą kontrolę nad tym, na co przeznaczamy nasze pieniądze. Wskazała również na różnicę między wydatkami stałymi i zmiennymi oraz zaprezentowała przykłady, jak można oszczędzać, aby zwiększyć swoje oszczędności.

            Kolejnym ważnym punktem była historia pieniądza. Uczniowie dowiedzieli się, jak pieniądze ewoluowały od wymiany towarów, przez używanie metali szlachetnych, aż po współczesne formy pieniądza, takie jak banknoty, monety oraz środki płatnicze wirtualne. Prowadząca opowiedziała o różnych formach płatności, które pojawiły się na przestrzeni wieków, i jak zmieniały one sposób, w jaki ludzie zarządzali swoimi zasobami.

            Na zakończenie uczniowie mieli okazję zadać pytania oraz podzielić się swoimi doświadczeniami związanymi z oszczędzaniem i planowaniem wydatków. Lekcja zakończyła się zadaniem domowym – uczniowie mają przygotować swój własny, przykładowy budżet domowy na miesiąc.

            Wszystko to miało na celu nie tylko poszerzenie wiedzy o finansach, ale także rozwijanie umiejętności zarządzania pieniędzmi w codziennym życiu.

          • CYBERLEKCJE 3.0 - SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ

          • Nasza Rada Pedagogiczna właśnie przechodzi szkolenie CYBERLEKCJE 3.0!

            Tematy Szkolenia:

            Cyberprzemoc: Jak rozpoznać i przeciwdziałać zagrożeniom w sieci.

            Nadużywanie nowych technologii: Jak zachować równowagę między korzystaniem z technologii a zdrowym stylem życia.

            Powstałe w ramach projektu scenariusze oparto na metodzie PBL (Problem-Based Learning), co wspiera kreatywne nauczanie, obejmują takie tematy jak:

            • Relacje i tożsamość w sieci
            • Nadużywanie nowych technologii
            • Wizerunek i prywatność w internecie

            Dzięki temu szkoleniu, nasi nauczyciele są jeszcze lepiej przygotowani do prowadzenia zajęć, które pomogą uczniom bezpiecznie i świadomie korzystać z internetu.

          • EDUKACJA Z WOJSKIEM

          • Nasza Szkoła zakwalifikowała się do II edycji Programu Edukacja z wojskiem. Do udziału w zajęciach zostali zgłoszeni uczniowie klasy 5. Spotkanie z żołnierzami i 3-godzinne szkolenie odbyło się w poniedziałek 4 listopada.

            Przedmiotem przedsięwzięcia pod nazwą Edukacja z wojskiem. Edycja II, jest organizacja zajęć z edukacji proobronnej w szkołach.. Jego głównym celem jest podniesienie świadomości dzieci i młodzieży w obszarze bezpieczeństwa i obronności oraz kształtowanie podstawowych nawyków, umiejętności z zakresu obrony i ochrony ludności oraz zachowania w sytuacjach kryzysowych.

            Naszą Szkołę odwiedzili żołnierze z 6. Mazowieckiej Brygady Obrony Terytorialnej.

            https://www.wojsko-polskie.pl/6bot/

            Szkolenie przeprowadzone przez por. Jacka Moskwę i st.szer.Łukasza Bicza łączyło teorię i praktykę, zawierało treści z pogranicza wojskowości, obronności, bezpieczeństwa, pomocy medycznej oraz obrony cywilnej. Uczniowie zapoznali się m.in. z zasadami alarmowania, sposobami szukania i wzywania pomocy, podstawami ewakuacji i schronienia oraz nawykami udzielania pomocy. Wojskowi instruktorzy w praktyczny i ciekawy sposób, z użyciem wielu rekwizytów przeprowadzili niecodzienne zajęcia, które przybliżyły piątoklasistom tematykę bezpieczeństwa i obronności.

            Na zakończenie pasjonującego spotkania uczniowie uczestniczący w zajęciach otrzymali certyfikaty potwierdzające udział w programie „Edukacja z wojskiem. Edycja II”, którego głównym celem było popularyzowanie wiedzy z obszaru zarządzania bezpieczeństwem, obrony cywilnej, cyberbezpieczeństwa, ratownictwa medycznego, systemu alarmowania, łączności oraz zachowań w sytuacjach kryzysowych..

            Razem z naszymi wyjątkowymi gośćmi odwiedziliśmy nasza szkolna Izbę Pamięci i zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie.

          • PRZED ŚWIĘTEM ZMARŁYCH

          • W tygodniu poprzedzającym dzień Święta Zmarłych klasa 8 wybrała się do Anielina pod pomnik Powstańców Styczniowych. Uczniowie starannie uporządkowali to historyczne miejsce. Usunęli połamane gałęzie, wygrabili zeschłe liście, oczyścili pomnik i wymyli tablice informacyjne. Przed odjazdem postawili zapalone znicze.

            Warto wspomnieć, że uczniowie naszej szkoły odwiedzili przed listopadowym świętem i inne miejsca pamięci narodowej, którymi opiekuje się opiekujemy - Kopiec Kościuszki, Pomnik poświęcony zaginionym i pomordowanym mieszkańcom Zapilcza, Grób Koczergi, Pomnik Powstańców 1863 roku  i groby żołnierskie na rozniszewskim cmentarzu. W przededniu Dnia Wszystkich Świętych uczniowie wraz z wychowawcami odwiedzali ponownie nasz cmentarz.

          • WIZYTA W MUZEUM ORĘŻA POLSKIEGO W STUDZIAANKACH PANCERNYCH

          • W piątek 26 października uczniowie klas 7 i 8 z naszej szkoły odwiedzili Muzeum Oręża Polskiego w Studziankach Pancernych. Na miejscu przywitał nas twórca tego muzeum pan Paweł Dunin-Bartodziejski. Z nim mieliśmy okazję zwiedzić to niezwykłe miejsce. W kilku salach oraz na korytarzu zgromadzono tysiące przedmiotów pochodzących z pola bitwy pod Studziankami. Fragmenty pocisków, elementy samolotów i czołgów, broń, żołnierskie hełmy ze śladami przestrzelin, odznaki, menażki.

            Przy wielkiej makiecie pola bitwy z sierpnia 1944 roku pan Paweł opowiedział nam o przebiegu zmagań 1 Brygady Pancernej im. Bohaterów Westerplatte z niemiecką Dywizją Pancerną „Hermann Göring”. Wszyscy uczestnicy wycieczki mieli także okazję wziąć do ręki prawdziwe karabiny, a także sprawdzić swoją sprawność, rzucając granatami. Gospodarz tego miejsca pokazał nam także, na czym polega praca saperów, a nasi koledzy ubrani w ochronne kamizelki szukali specjalnymi wykrywaczami ukrytych pod ziemią metalowych przedmiotów. Wszyscy jesteśmy pod wielkim wrażeniem tego miejsca. Wielki szacunek dla pana Pawła, który fachowo opiekuje się studziankowskim muzeum i z pasją stale je wzbogaca.

            Wszystkim bardzo polecamy przyjazd do Studzianek Pancernych. My umówiliśmy już następną wizytę - na wiosnę.