• Apel w mniszewskim skansenie
          • Apel w mniszewskim skansenie

          •  

             

            We wtorek, 24 września, w Centrum Kultury i Tradycji Historycznej przy Skansenie Bojowym I Armii Wojska Polskiego w Mniszewie odbył się patriotyczny apel upamiętniający 80. Rocznicę Wybuchu II Wojny Światowej. W części artystycznej, zatytułowanej "Nigdy więcej wojny", wystąpili uczniowie szkół naszej gminy. Wśród nich znaleźli się również i nasi reprezentanci, którzy swoje recytacje, scenki i piosenki przygotowywali na tę okazję już od wakacji. Przygotowania odbywały się podczas zajęć teatralnych prowadzonych w naszej szkole w ramach relizacji programu Cztery pory roku.

            Cztery Pory Roku to projekt, którego  celem głównym jest zwiększenie zaangażowania  lokalnej społeczności , mieszkańców,  rodziców, nauczycieli, organizacji pozarządowych w formie wolontariatu w  działania na rzecz rozwiązywania problemów  175 dzieci i młodzieży, zamieszkujących teren powiatu kozienickiego w okresie od 1 maja 2019 r. do 31 października 2020 r. Realizatorem projektu jest Stowarzyszenie  WESOŁE SŁONECZKA Z CECYLÓWKI  we współpracy z gminami: Magnuszew i Głowaczów  .

            Jednym z  zadań realizowanych zgodnie z projektem są warsztaty  teatralne, które w okresie  wrzesień- listopad odbywają  się na terenie 2 gmin – partnerów projektu.

            W trakcie warsztatów dzieci wraz z trenerem  przygotowują spektakl nawiązujący do 80 rocznicy wybuchu II Wojny Światowej. Przygotowany spektakl uczestnicy  prezentują swoim mieszkańcom. W trakcie warsztatów  dzieci maja możliwość poszerzyć swoja wiedzę historyczną oraz nauczyć się być na scenie i prezentować zdolności aktorskie – wcielać w różne postacie.

            Pierwsze zajęcia teatralne zakończone przedstawieniem dla  mieszkańców odbyły się w miesiącu wrześniu na terenie Gminy Magnuszew.

            Warsztaty były dużym sukcesem i cieszyły się ogromnym  powodzeniem. Wszystkie dzieci bardzo chętnie pracowały  a przygotowany spektakl był imponujący i dostarczył wiele wrażeń wykonawcom i odbiorcom. Zajęcia rozwijają u dzieci umiejętności twórczej ekspresji, wpływają na kształtowanie intelektu, rozwijają kreatywność oraz poprzez zabawę przełamują  bariery własnej nieśmiałości.

            Warsztaty dostarczyły  uczestnikom dużo radości,  a  przygotowany  spektakl wielu wzruszeń.

            Zachęcamy również do obejrzenia relacji filmowej z tego wydarzenia przygotowanej przez ekipę telewizji Nasz Powiat z Kozienic.

             

             

        • Wybory Rady Uczniów
          • Wybory Rady Uczniów

          •  

             

            W czwartek, 19 września, odbyły się w naszej szkole wybory do Rady Uczniów. Automatycznie, jej członkami stali się przewodniczący klas VIII-IV - Aleksandra Walencik, Zuzanna Kruk, Oliwia Jendrzejewska, Jakub Sikorski, Adrianna Lewandowska, oraz Karol Kuźniak. W skład Komisji Wyborczej wchodziły wyżej wymienione osoby oraz uczniowie nie kandydujący, którzy byli w poprzedniej kadencji Rady Uczniów - Dawid Król, Mikołaj Działkowski, Szymon Okoń, Zuzanna Bogucka. Każdy ze 123 uczniów mógł zagłosować na trzech kandydatów. W wyborach oddano 120 głosów, z czego 117 było ważnych.

            Dzięki sprawnej pracy Komisji, od razu po ustaleniu wyników został odczytany podczas apelu protokół stwierdzający, iż do Rady Uczniów dostało się 7 osób: Zuzanna Dyga, Mateusz Bobrowski, Kinga Walencik, Paulina Michalczyk, Kacper Kowal, Michał Figlewicz oraz Tomek Marchewka. Ukonstytuowana Rada Uczniów wybrała spośród swojego grona przewodniczącą Zuzannę Dygę, jej zastępcę Mateusza Bobrowskiego, skarbnika, którym została Paulina Michalczyk oraz rzecznika praw uczniów klas I-III Zuzannę Kruk. Opiekunem Rady został Pan Leszek Owczarczyk.

            Mamy nadzieję, że tegoroczny samorząd uczniowski będzie realizował wszystkie swoje ambitne plany. Kandydaci serdecznie dziękują za wszystkie oddane na nich głosy.

                                                                                                    Zuzanna Kruk, klasaVII

             

        • Narodowe czytanie 2019
          • Narodowe czytanie 2019

          •  

             

            Podczas tegorocznej, ósmej już odsłony akcji Narodowe Czytanie, Para Prezydencka zaproponowała do czytania  Nowele polskie. Prezydent Andrzej Duda z Małżonką dokonali wyboru z ponad stu propozycji tytułów przesłanych do Kancelarii Prezydenta. Pan Prezydent z małżonką przedstawili listę ośmiu polskich nowel, z której my wybraliśmy "Katarynkę" Bolesława Prusa.

            –  Jest to wybór tekstów, których wspólnym mianownikiem jest polskość w połączeniu z treściami uniwersalnymi, refleksją nad człowiekiem i społeczeństwem. Ich zwięzła forma idzie w parze z mistrzostwem stylu i plastycznością, która pozostawia w umysłach czytelników niezapomniane wrażenia. (…) Dziś teksty te nie straciły nic ze swej aktualności. Uczą nas, że w życiu powinniśmy kierować się szlachetnością i solidarnością, że nie wolno nam stracić wrażliwości na ludzką krzywdę ani zapomnieć o naszej historii – napisał w specjalnym liście Prezydent RP Andrzej Duda.

            "Narodowe czytanie w naszej szkole odbyło się w piątek, 6 września, dokładnie w przeddzień akcji ogólnopolskiej. Tekst noweli Prusa czytało kilkanaście osób - dzieci i dorosłych. Z zaproszenia do wspólnego czytania skorzystali absolwenci naszej szkoły panowie Jerzy Rokita i Michał Korczak (obecnie radny Gminy Magnuszew), zaprzyjaźniona ze szkołą emerytowana nauczycielka pani Halina Kisielowa oraz jej córka - lekarz okulista pani Olga Żydecka. "Katarynkę" czytali nasi nauczyciele - pani Iwona Dymek oraz państwo Anna i Leszek Owczarczykowie, a także liczna ekipa uczniów z klas III-VIII.

            Ogromną niespodzianką okazało się spotkanie z kataryniarzem warszawskim, panem Piotrem Botem i jego papugą arą Carlosem. Pan Piotr nie tylko zagrał na swoim 80-kilogramowym instrumencie wiele starych i współczesnych melodii ale również barwnie opowiedział o katarynce. Dowiedzieliśmy się jak ten instrument działa, co wspólnego ma ze współczesnym komputerem i wielu innych równie ciekawych rzeczy. Szczęściarz Karol z klasy czwartej mógł nawet na niej zagrać i przymierzyć prawdziwy, wiekowy szapoklak jeśli wiecie co to jest, a jeśli nie wiecie to popatrzcie na zdjęcia.

            Prawdziwą furorę zrobił jednak Carlos - Ara (Ararauna). Ten pokaźny, wzrost 80 cm, ptak nic nie robił sobie z gwaru, a w zasadzie wrzawy jaką powitali go uczniowie. Zachowywał się jak gwiazdor, okazał się ogromnym pieszczochem. Okazało się też, że zna kilka polskich słów. Chyba dzięki jego obecności "Narodowe czytanie 2019" na długo pozostanie w pamięci uczniów rozniszewskiej szkoły.


        • Inauguracja roku szkolnego 2019/2020 - udział w akcji "Przerwany Marsz..."
          • Inauguracja roku szkolnego 2019/2020 - udział w akcji "Przerwany Marsz..."

          •  

             

            W poniedziałek, 2 września, uroczyscie rozpoczęliśmy nowy rok szkolny 2019/2020. Trdycyjnie spotkaliśmy się najpierw w kościele parafialnym, gdzie uczestniczyliśmy we mszy świętej odprawionej przez księdza proboszcza Wojciecha Celucha. Podczas mszy ksiądz proboszcz poświęcił tornistry i przybory szkolne tegorocznych pierwszoklasistów.

            Bezpośrednio z kościoła poczet sztandarowy wraz z panią dyrektor Agnieszką Suską oraz przedstawicielami wszystkich klas, ksiedzem Wojciechem, rodzicami i gośćmi udał się pod rozniszewski Pomnik Pomordowanych i Zaginionych Podczas II Wojny Światowej Mieszkańców Zapilcza. Tam pomodliliśmy się, złożyliśmy wiązankę kwiatów i zapaliliśmy biało-czerwone znicze czcząc pamięć tych, dzięki którym możemy rok szkolny rozpocząć.

            Główna część uroczystości odbyła się w szkole. W tym roku szkolnym Rada Dzieci i Młodzieży Rzeczypospolitej Polskiej przy Ministrze Edukacji Narodowej RP wystąpiła z inicjatywą organizacji akcji „Przerwany marsz…”, polegającej na symbolicznym dokończeniu 2 września 2019 roku, przerwanego przez wybuch II wojny światowej, marszu do szkoły ówczesnej młodzieży. Planowana na pierwszy dzień szkoły akcja będzie okazją do tego, aby młodsze i starsze pokolenia mogły wspólnie przywitać nowy rok szkolny.

            Nasza szkoła przyłączyła się do udziału w tej akcji. Zaprosiliśmy do udziału w szkolnej uroczystości rozpoczęcia nowego roku szkolnego wszystkie Babcie i wszystkich Dziadków, osoby urodzone przed zakończeniem II wojny światowej, tj. przed 8 maja 1945 roku. Swoimi wspomnieniami z lat wojny podzieliła się z naszymi uczniami pani Barbara czerwińska, która w 1939 roku miała 10 lat. Gościliśmy też dwoje nieco tylko młodszych świadków tamtych czasów, panią Halinę Kisielową i pana Stanisława Piekarniaka. Wspólnie z nami mogli w ten symboliczny sposób dokończyć swój przerwany marsz do wiedzy. Wysłuchaliśmy również słów absolwenta i przyjaciela naszej szkoły pana Jerzego Rokity. Mówił o konieczności wracania do wspomnień tamtych okrutnych lat. Zapamiętaliśmy obietnicę pana Jurka, że spróbuje spisać historię czasów wojny i okresu powojennego naszej okolicy. Na zakończenie tej wzruszającej części uroczystości wysłuchaliśmy Hymnu Polskich Dzieci Wojny.

            Krótką relację wraz z kilkoma zdjęciami przesłaliśmy organizatorom akcji, którzy obiecali zamieścić je na Facebookowym fanpage akcji. Więcej informacji o akci na stronie

            www.przerwanymarsz.pl .

            W dalszej części uroczystości pani dyrektor Agnieszka Suska powitała ponad 160 uczniów i przedszkolaków, 20 nauczycieli i liczne grono zgromadzonych rodziców. Szczególnie ciepło zwróciła się do grupy pierwszaków, które z rąk starszych koleżanek otrzymały drobne upominki.

            Wszystkim życzyła sukcesów i owocnej pracy w nowym roku szkolnym. po uroczystości uczniowie rozeszli się do klas  na pierwsze spotkania z wychowawcami. Nowy rok szkolny właśnie się rozpoczął!

             

        • Dożywianie dzieci w szkole
          • Dożywianie dzieci w szkole

          •  

             

            Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Magnuszewie informuje, że w trybie przetargu nieograniczonego w sprawie wyboru wykonawcy zadania pod nazwą "Zakup wraz z dostawą gorących posiłków" została wybrana oferta złożona przez firmę Catering Ok, Maciej Sałek, ul. Chrobrego 39, 26-600 Radom. Cena brutto posiłku wynosi 5,24 zł za sztukę. Termin realizacji zamówienia od 16.09.2019 r. do 31.12.2019 r.

            Warunkiem korzystania z pomocy w formie posiłków dla dzieci w szkole w ramach realizacji programu wieloletniego "Posiłek w szkole i w domu" od miesiąca września 2019 roku jest złożenie wniosku wraz z dokumentami, których wykaz znajduje się poniżej.

            W gminie Magnuszew nieodpłatna pomoc w zakresie dożywiania dzieci przysługuje rodzinom, w których dochód na osobę w rodzinie nie przekracza kwoty 792,00 zł. Osoby zainteresowane powyższą formą pomocy proszone są o zgłaszanie się do GOPS w Magnuszewie (budynek Urzędu Gminy, parter, pokój nr 12) celem złożenia wniosku wraz z następującymi dokumentami:

            1.  nakaz płatniczy podatku rolnego za 2019 r.,
            2.  dowód opłaty składek KRUS za miesiąc poprzedzający złożenie wniosku,
            3.  dowód otrzymania renty lub emerytury za miesiąc poprzedzający złożenie wniosku i decyzja przyznająca świadczenie (w przypadku osób pobierających wymienione świadczenia),
            4.  zaświadczenie od pracodawcy o dochodach netto za miesiąc poprzedzający złożenie wniosku (w przypadku osób zatrudnionych),
            5.  dowód otrzymania alimentów za miesiąc poprzedzający złożenie wniosku oraz wyro sądowy zasądzający alimenty,
            6.  orzeczenie o grupie inwalidzkiej lub niepełnosprawności (w przypadku osoby niepełnosprawnej w rodzinie),
            7.  zaświadczenie lekarskie dokumentujące długotrwałą chorobę (jeśli taka występuje),
            8.  aktualne zaświadczenie o kontynuowaniu nauki przez osoby uczęszczające do szkół ponadgimnazjalnych i szkół wyższych,
            9.  w przypadku osób prowadzacych działalność gospodarczą opodatkowaną podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w przpisach o podatku dochodowym od osób fizycznych oświadczenie podatnika o okresie prowadzenia działalności gospodarczej w roku poprzednim,
            10.  w przypadku prowadzenia działalności na zasadach określonych w przepisach o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne - zaświadczenie z Urzędu Skarbowego zawierające informację o formie opodatkowania, dowód opłacenia składek w ZUS oraz oświadczenie osoby o wysokości dochodu.

             

        • Podręczniki na rok szkolny 2019/2020
          • Podręczniki na rok szkolny 2019/2020

          •  

             

            Chociaż to środek wakacji myślimy już o nowym roku szkolnym 2019/2020. Do szkoły zaczynają napływać nowe podręczniki. Tak jak w roku poprzednim uczniowie zostaną w nie zaopatrzeni przez szkołę. Wyjątkiem są podręczniki do nauki religii, które należy nabyć w księgarniach na własną rękę - zmieniło się wydawnictwo i tytuł. Materiały edukacyjne dla oddziałów przedszkolnych rodzice nabywają w szkole. Szczegółowe informacje o autorach i tytułach podręczników obowiązujących w nowym roku szkolnym w naszej szkole znajdą państwo w zakładce Podręczniki 2019/2020 w lewym menu.

        • Półkolonie letnie
          • Półkolonie letnie

          •  

             

            W poniedziałek 15 lipca rozpoczęły  się w naszej szkole 5-dniowe półkolonie dla grupy 30 uczniów. Organizacja półkolonii jest pierwszą z wielu atrakcji dla uczestników projektu pt. „Cztery Pory Roku” realizowanego przez Stowarzyszenie "Wesołe Słoneczka z Cecylówki” finansowanego ze środków Narodowego Instytutu Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich. Program objął swym zasięgiem 175 dzieci z terenów gmin Głowaczów i Magnuszew. Nad realizacją atrakcyjnego programu oraz bezpieczeństwem półkolonistów czuwała  doświadczona, 17-osobowa kadra kierowniczo – wychowawcza, w tym również  10 wolontariuszy. 

            Ten projekt to nie tylko półkolonie dla dzieci w okresie wakacyjnym, ale ponad roczny czas na różnego rodzaju warsztaty pozaszkolne wraz z kilkudniową wycieczką. W ramach projektu w ciągu roku szkolnego zostaną zorganizowane zajęcia pozalekcyjne z majsterkowania, zajęcia teatralne, językowe, historyczne, ekologiczne, rekreacyjne, plastyczne i kulinarne. Odbędą się również spotkania ze służbami mundurowymi, w tym z lokalnymi Ochotniczymi Strażami Pożarnymi. Wszystkie zajęcia i wyjazdy dla dzieci są bezpłatne.

            Półkolonie zaczęły  się wycieczkowym  wyjazdem do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Dla większości  uczestników to była  już kolejna wizyta, ale atrakcje jakie spotykamy w „Koperniku” nigdy się nie nudzą, a poza tym jest ich tak wiele, że nie sposób podczas kilkugodzinnego pobytu się z nimi zapoznać. Warto poszerzać swoją wiedzę i umiejętności naukowo-techniczne, a szczególnie podane w tak atrakcyjny sposób.

            W kolejne dni czekało na uczestników  mnóstwo atrakcji i ciekawych zajęć.  Dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem ze strony uczestników półkolonii cieszyły się zajęcia teatralne. Można było wykazać się pomysłowością, kreatywnością aby przekazać innym swoje odczucia i emocje. Wielkie brawa dla dziewczynek, ze starszej grupy, które pięknie zaprezentowały swoje umiejętności wokalne. Z resztą aktorskim umiejętnościom chłopców tez nic nie można zarzucić.

            Ogromne zainteresowanie i prawdziwy zachwyt wzbudziły zajęcia z majsterkowania. Każdy z uczestników musiał samodzielnie zbudować świecąca latarnię morską. Należy tu zwrócić uwagę na określenie „ świecącą”, bo większość  pierwszy raz montowała działający obwód elektryczny. Efekt końcowy był wspaniały.  Ale najwięcej emocji wzbudziło budowanie domku dla „Dziecka jajka”. Wszyscy dostali jajko, każdy musiał mu nadać imię i z takich samych, dla każdego,  materiałów zbudować domek. Domek miał chronić „dziecko” przed upadkiem z wysokości 2,5 m.  Pomysły były przeróżne, niestety tylko cztery jajka ocalały podczas lądowania.

            Świetnie bawiliśmy się w czasie „podchodów”. Dzieciaki miały okazję poznać najbliższą okolice i wykazać się kreatywnością i pomysłowością. Dotyczy to obu grup, bo jedna wymyślała zadania, a druga musiała je prawidłowo wykonać.

            Jak zwykle masa emocji  towarzyszyła  zajęciom  sportowych. Sprawdzone gry w ringo, czy  w dwa ognie jak zwykle okazały się niezawodne.  Podczas rywalizacji grup sportowych na sali gimnastycznej był wspaniały doping widzów i bojowy nastrój uczestników zmagań. Oczywiście na koniec nie zabrakło drobnych nagród i słodkich upominków. Niezastąpiona jak zawsze w takich sytuacjach była pani Zosia z miejscowego sklepu, która obdarowała wszystkich kolonistów lizakami.

            Półkolonie się szybko skończyły, ciekawe co będzie się działo już niedługo we wrześniu.

             

        • Dzień Kobiet
          • Dzień Kobiet

          •  

            Dziś od rana w szkole roznosiły się przyjemne zapachy - kwiatów i ciasta. Nietrudno zgadnąć dlaczego, wystarczy spojrzeć na kartkę z kalendarza - 8 marca - Dzień Kobiet. Męska część naszej szkolnej społeczności, wbrew wcześniejszym obawom niektórych dziewczynek,  nie zapomniała o tym święcie i przygotowała swoim koleżankom mnóstwo niespodzianek.

            W klasach lekcyjnych szkolne ławki zamieniły się w suto zastawione stoły, dziewczynki dostawały kwiaty cięte, doniczkowe i… lizakowe. Najważniejsze były jednak życzenia - te tradycyjne: zdrowia, szczęścia i wszelkiej pomyślności oraz jak to w szkole - samych piątek i szóstek na świadectwie, - i te mniej tradycyjne: szybkiego samochodu i przystojnego chłopaka. Kwiaty i życzenia otrzymały również panie uczące w naszej szkole.

            Świętowanie przy stole byłoby na dłuższą metę nudne, więc panowie pomyśleli też o rozrywkach ruchowych. Tu najpopularniejszy był mocno sprawnościowy twister.

            Wszystkim paniom odwiedzającym naszą stronę życzymy wszystkiego najlepszego!

             

        • Recytatorzy w Dworku na Długiej
          • Recytatorzy w Dworku na Długiej

          •  

            W czwartek, 7 marca, w wareckim Dworku na Długiej odbyły się Powiatowe Eliminacje do trzech konkursów recytatorskich: XXXVI Małego Konkursu Recytatorskiego, 42. Warszawskiej Syrenki oraz 64. Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego. W konkursie wzięło udział niemalże 90 uczestników z gmin Chynów, Grabów nad Pilicą, Magnuszew oraz Warka.

            W eliminacjach wzięła również udział nasza ekipa. Tym razem reprezentowali nas najmłodsi recytatorzy, którzy przebrnęli przez etap eliminacji szkolnych. Do Warki pojechali: Natalia Osińska, Hania Kuźniak (obie z oddziału przedszkolnego), Karol Kuźniak i Amelia Walencik (klasa III) oraz Maja Skowrońska i Kacper Staszewski (oboje z klasy II). Całą grupą opiekowała się podczas eliminacji pani Mariola Cholewa.

            Komisja konkursowa obradowała w składzie: Adolf Krzemiński oraz Marian Popis. W wyniku pracy Komisji naszej ekipie przyznano następujące kwalifikacje do następnego etapu i wyróżnienia: w kategorii przedszkola i zerówki wyróżnienia otrzymały Natalia Osińska i Hanna Kuźniak, w kategorii szkoły podstawowe - klasy I-IV - do następnego etapu zakwalifikował się Karol Kuźniak, a wyróżnienie otrzymała Amelia Walencik. W eliminacjach konkursu Warszawska Syrenka wyróżnienie otrzymała Maja Skowrońska.

            Partnerami Powiatowych Eliminacji trzech konkursów recytatorskich były samorządy gmin: Chynów, Grabów nad Pilicą, Magnuszew oraz Warka, które ufundowały  nagrody książkowe dla wszystkich laureatów. Tym ostatnim, jak i wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy.

             

        • Z wizytą w Sejmie RP
          • Z wizytą w Sejmie RP

          •  

            6 marca uczniowie najstarszych klas udali się na wycieczkę do Warszawy. Pierwszym punktem wyprawy była wizyta w polskim parlamencie. Młodzież miała wyjątkową okazję zwiedzić najważniejsze miejsca gmachów sejmowych, które dotąd znała jedynie z przekazów telewizyjnych.

            Poseł Robert Mordak, który pomógł nam w organizacji tej wizyty, cały czas towarzyszył grupie i wraz z panią przewodnik przekazywał najważniejsze informacje. Dla uczniów było to doskonałe rozszerzenie i utrwalenie wiadomości z historii i wiedzy o społeczeństwie. W sposób poglądowy zostały omówione najważniejsze podstawy ustrojowe państwa, kompetencje sejmu i senatu, proces uchwalania ustaw oraz zakres pracy i typowe obowiązki posła i senatora.

            Duże wrażenie na wszystkich zrobiła sala plenarna, którą młodzież oglądała z galerii dla publiczności oraz sejmowe korytarze, na których co rusz można było zobaczyć znanych polityków.

            Z ulicy Wiejskiej pojechaliśmy pod Pałac Kultury i Nauki. W ramach trwających tam właśnie Targów Edukacyjnych młodzież miała okazję zwiedzić stoiska przygotowane przez chyba wszystkie szkoły średnie z Warszawy i okolic. Była to wyjątkowa okazja, aby zapoznać się z tym, co obecnie oferują dla ósmoklasistów szkoły ponadpodstawowe.

            Interesujące pomysły na profile klas, nowoczesne wyposażenie techniczne pracowni przedmiotowych, koła zainteresowań, wymiana zagraniczna, sport szkolny – to wszystko czeka na absolwentów podstawówek. Oszałamiała ilość stoisk, bogactwo oferty i ogromna liczba zwiedzających. W tym dniu było to z pewnością miejsce, gdzie zagęszczenie czternastolatków i piętnastolatków na metr kwadratowy było największe w Europie!

             

        • Wycieczka na lotnisko Okęcie
          • Wycieczka na lotnisko Okęcie

          •  

            We wtorek, 5 marca, uczniowie klas czwartych i piątej wybrali się ze swoimi wychowawcami na wycieczkę. Jej celem był Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina na warszawskim Okęciu.

            Na początek wycieczkowicze uczestniczyli w zajęciach, które odbyły się w biurowcu Polskich Linii Lotniczych LOT przy ulicy Komitetu Obrony Robotników. Prowadzący warsztaty w przystępny i bardzo poglądowy sposób zapoznali uczniów z procedurami obowiązującymi pasażera wybierającego się w podróż samolotem.

            Jakie dokumenty trzeba mieć by wsiąść na pokład samolotu? jak wygląda bilet lotniczy i jak go kupić? Jaki bagaż można ze sobą zabrać? Czy na pokładzie można przewozić zwierzęta? Czego nie możemy zabrać w lotniczą podróż i dlaczego? Na te i wiele innych pytań uczniowie znaleźli odpowiedzi podczas ponad godzinnych warsztatów. Otrzymali bilety lotnicze na trasę Warszawa - Londyn, pakowali bagaż podręczny i rejestrowany. Mogli przymierzyć czapkę pilota, toczek i apaszkę stewardesy. Przy okazji okazało się, że sporo naszych uczniów już leciało samolotem, a wiedza na temat transportu powietrznego jest całkiem spora.

            Zwiedziliśmy też małe muzeum historii LOT-u. Zobaczyliśmy tam kokpit samolotu pasażerskiego, modele dawnych i współczesnych samolotów pasażerskich używanych przez nasze linie lotnicze oraz elementy ich wyposażenia.

            Jeszcze ciekawsza okazała się druga część wycieczki. Ubrani w żółte i pomarańczowe kamizelki z nadrukiem Lot-u oraz ochronne kaski udaliśmy się na płytę lotniska do hangaru LOT AMS. LOT Aircraft Maintenance Services sp. z o.o. jest indywidualnym dostawcą usług związanych z obsługą techniczną samolotów oraz jedynym Autoryzowanym Centrum Obsługowym Embraer na obszar Europy Centralnej oraz Wschodniej. By dotrzeć do hangaru musieliśmy przejść kontrolę bezpieczeństwa. Okazało się, że aparat ortodontyczny jest wykrywany przez czujniki bramki bezpieczeństwa.

            W samym hangarze mogliśmy zobaczyć serwisowane samoloty. Zrobiliśmy sobie zdjęcie przy samolocie Embraer PLL Lot. Znowu posypały się pytania. Między innymi o to jak zostać pilotem. Przy okazji okazało się, że lista zawodów ludzi zatrudnionych na lotnisku jest bardzo długa, a niektóre z nich należą do raczej rzadkich - na przykład sokolnik.

            Na koniec pojechaliśmy autobusem lotniskowym do Portu Lotniczego. Tam zwiedziliśmy hale: przylotów i odlotów, a z tarasu widokowego przyglądaliśmy się startującym i lądującym samolotom.

            Wycieczka była ciekawa i pouczająca, jak najbardziej wpisywała się w realizację programu doradztwa zawodowego realizowanego w naszej szkole. Jedynym jej minusem zauważonym przez uczniów był brak wizyty w MC Donalds. Trudno, nadrobimy następnym razem.

             

        • Ósmoklasiści w Urzędzie Gminy
          • Ósmoklasiści w Urzędzie Gminy

          •  

            28 lutego klasa VIII wraz ze swoim wychowawcą wybrała się na wycieczkę przedmiotową do Urzędu Gminy w Magnuszewie. Wizytę rozpoczęli od obserwacji obrad Rady Gminy podczas sesji plenarnej. Zobaczyli, jakie obowiązują tam procedury, jaka jest rola przewodniczącego, radnych oraz Wójta. Poznali techniczne usprawnienia stosowane podczas głosowań. Wizyta w sali konferencyjnej trwała nieco ponad pół godziny.

            Potem uczniowie pod opieką Sekretarza Urzędu Gminy w Magnuszewie, pani Barbary Soboty, zwiedzili wszystkie wydziały tej instytucji. Pani sekretarz zaprezentowała strukturę organizacyjną urzędu, omówiła najważniejsze kompetencje urzędników, tryb załatwiania najczęściej zgłaszanych przez interesantów spraw.

             Przy okazji sprawdziła także poziom naszej wiedzy z zakresu ustroju państwa i organizacji organów państwowych i samorządowych. Klasa chyba dobrze wypadła podczas tego egzaminu, bo na koniec wszyscy zostali obdarowani pysznymi pączkami.

            Magda Korczak

             

        • "Dobrze Cię widzieć"
          • "Dobrze Cię widzieć"

          •  

             „Dobrze Cię widzieć” – to hasło wielkiej kampanii społecznej, której celem jest ochrona, przede wszystkim dzieci, przed wypadkami na drogach. Ogólnopolska akcja wystartowała 15 października  w Szkole Podstawowej w Kuźni Raciborskiej. 370 uczniów dostało odblaskowe kamizelki bezpieczeństwa. Takie same trafiły i do naszej szkoły. Każdy z naszych uczniów otrzymał dziś swoją gwarancję bezpieczeństwa w postaci żółtego, odblaskowego kubraczka.

            Ideą kampanii jest zwiększenie świadomości społecznej związanej z zagrożeniami w ruchu drogowym i realne przeciwdziałanie wypadkom. Chodzi o wykształcenie - zwłaszcza u dzieci, których zdrowie i życie jest najważniejsze - właściwych sposobów zachowania się na drogach. Dzieci muszą być bezpieczne - gdy idą do szkoły, wracają z zajęć do domu, wychodzą z tramwaju lub autobusu, przechodzą przez skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, jadą rowerem na wycieczkę. I w każdej innej sytuacji w ruchu drogowym.

            W ramach kampanii prowadzonej przez Ministerstwo Sprawiedliwości odbyły się w naszej szkole specjalne lekcje wychowawcze poprowadzone według scenariuszy i z materiałami organizatorów kampanii. W czasie zajęć dzieci m. in. obejrzały cykl animacji poświęconych ich bezpieczeństwu, nie tylko na drodze. Oby niebezpiecznych sytuacji było dzięki kamizelkom jak najmniej.
            Ambasadorem wyjątkowego przedsięwzięcia jest popularny aktor Cezary Pazura.

             

        • Szkolne eliminacje konkursów recytatorskich
          • Szkolne eliminacje konkursów recytatorskich

          •  

            Uczniowie szkoły w Rozniszewie chętnie recytują wiersze. Można się było o tym przekonać w środę, 20 lutego, kiedy to odbyły się szkolne eliminacje do 36. Małego Konkursu Recytatorskiego i konkursu Warszawska Syrenka. Wzięło w nich udział czterdziestu uczestników, czyli praktycznie co czwarte dziecko z naszej szkoły.

            Umiejętności recytatorskie oceniało jury w składzie: Agnieszka Suska - dyrektor szkoły, Anna Owczarczyk - nauczycielka języka polskiego i Iwona Dymek - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej. swoje umiejętności zaprezentowały przedszkolaki oraz uczniowie z klas I-VIII. Szczególnie ci najmłodsi spodobali się jurorkom i głównie to oni zakwalifikowali się do eliminacji rejonowych, które odbędą się w wareckim Dworku na Długiej w czwartek 7 marca.

            Po przesłuchaniu recytatorów we wszystkich kategoriach wiekowych Jury postanowiło wyróżnić następujących uczestników:

            przedszkolaki - Hanna Kuźniak i Natalia Osińska,

            klasy I-III - 1. miejsce Karol Kuźniak (klasa III), 2. miejsce Amelia Walencik (klasa III) i 3. miejsce Kacper Staszewski oraz Maja Skowrońska (oboje z klasy III-ej),

            klasy IV-VIII - 1. miejsce Martyna Sobieraj (klasa V), 2. miejsce Katarzyna Skowrońska (klasa VI) i 3. miejsce Zuzanna Dyga (klasa VII).

            Zwycięzcy i wszyscy uczestnicy otrzymali dyplomy i nagrody książkowe podczas specjalnego apelu, który odbył się w piątek 22 lutego.

            W eliminacjach rejonowych 36. Małego Konkursu Recytatorskiego reprezentować nas będą: Natalia Osińska, Hania Kuźniak, Karol Kuźniak i Amelia Walencik, a w konkursie Warszawska Syrenka - Maja Skowrońska i Kacper Staszewski.
            Wszystkim wyróżnionym gratulujemy oraz życzymy powodzenia w kolejnych etapach konkursów!

             Tym razem, o relację filmową zadbał ks. Wojciech Celuch. Zapraszamy do jej obejrzenia tutaj lub na naszym Facebooku.

             

        • "Inni, a jednak tacy sami"
          • "Inni, a jednak tacy sami"

          •  

            Od poprzedniego roku szkolnego korzystamy z oferty zajęć grupowych dla dzieci i młodzieży Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kozienicach. Takie „lekcje” poza szkołą bardzo się naszym uczniom spodobały, a i nauczyciele dostrzegają w nich sporo pożytku. Dla dzieci to nowość, a dla nauczycieli podglądających zajęcia prowadzone przez psychologów czy pedagogów z kozienickiej Poradni - prawdziwa kopalnia wiedzy.

            W tym roku szkolnym w poradni byli już uczniowie klasy piątej (uczestniczyli w zajęciach „Techniki uczenia się i zapamiętywania”), klas I-III („Zabawa z emocjami”) i VII-VIII („Nie piję, nie palę, nie biorę - pułapka uzależnień”).

            Dziś do Poradni wybrali się uczniowie obu klas czwartych. Uczestniczyli w lekcji wychowawczej z pomysłem - „Jesteśmy inni, a jednak tacy sami”. Zajęcia prowadziły panie Renata Kowalska, pedagog i Anna Zynek, psycholog. W pierwszej części zajęć czwartoklasiści sporządzali listę różnic jakie można zaobserwować między ludźmi. Raczej niespodziewanie okazało się, że lista ta jest bardzo długa.

            Druga część spotkania to ćwiczenia pozwalające wcielić się w skórę człowieka posiadającego pewne deficyty takie, jak brak wzroku, słuchu lub brak jednej z kończyn. Okazało się, że codzienne czynności stają się bardzo trudne do wykonania. Uczniowie odkryli, że pomoc drugiej osoby jest nieoceniona. Wszystkie wspomniane podczas zajęć ułomności i różnice nie mogą być powodem jakiejkolwiek dyskryminacji. Po prostu - „INNI, A JEDNAK TACY SAMI!”.

             

        • XII Rozniszewskie Ostatki Teatralne
          • XII Rozniszewskie Ostatki Teatralne

          •  

            Karnawał to czas szkolnych zabaw choinkowych. W naszej gminie tradycją stało się prezentowanie podczas tych imprez przedstawień teatralnych przygotowywanych na te okazję przez uczniów. Koniec karnawału to zatem świetna okazja zaprezentowania ich szerszej grupie widzów.

            W tym roku w Szkole Podstawowej w Rozniszewie odbył się dwunasty już przegląd spektakli grup scenicznych ze wszystkich szkół gminy Magnuszew - XII Rozniszewskie Ostatki Teatralne. Spotkanie otworzyła pani dyrektor Agnieszka Suska. serdecznie powitała przybyłych gości - uczniów, nauczycieli, dyrektorki szkół biorących udział w Ostatkach oraz wójta gminy Magnuszew pana Marka Drapałę.

            Wszystkich czekał prawdziwy, teatralny maraton. Do obejrzenia było sześć przedstawień. Uczestnicy nagradzani byli pamiątkowymi statuetkami, wszyscy młodzi aktorzy otrzymali pamiątkowe znaczki, a nauczyciele dzięki którym powstały przedstawienia pamiątkowymi dyplomami.

            Przegląd rozpoczęli gospodarze czyli Teatr-zyk Figiel-ek. Zaprezentowali sztukę Marty Guśniowskiej „Pod-Grzybek” w reżyserii pani Anny Owczarczyk. Wszystkie spektakle zostały nagrane przez ekipę TV Nasz Powiat z Kozienic i można je obejrzeć w naszej Galerii Filmów. Zapraszamy też do obejrzenia relacji z całej imprezy.

            Uczniowie młodszych klas Szkoły Podstawowej z Zespołu Szkół i Placówek Oświatowych w Magnuszewie pokazali widowisko muzyczne „Jak rozpoznać przyjaciela” w reżyserii pani Małgorzaty Marchewki. W bajkowy klimat widowiska wprowadził nas piękny taniec Śnieżynek do utworu „Hallelujach” Aleksandry Burke. Potem sceną zawładnęły myszy i koty obalając stereotyp nienawiści pomiędzy tymi zwierzętami. Jak to zwykle w bajkach wszystko dobrze się skończyło. Po finałowej piosence „Przyjaźń to wielkie drzewo” wykonawcy nagrodzeni zostali burzą oklasków.

            Młodzi aktorzy ze szkolnego koła teatralnego przy Szkole Podstawowej w Przydworzycach przedstawili spektakl „Królewicz szuka żony”. Scenariusz, oprawa muzyczna, projekt scenografii i reżyseria spektaklu była dziełem pani  Marianny Wychockiej. Widzowie zapamiętają galerię oryginalnych postaci i piękne stroje występujących. Braw na koniec oczywiście nie zabrakło.

            „Bajki dla potłuczonych” to swobodna, kabaretowa interpretacja znanych bajek dla dzieci opracowana na podstawie programu Kabaretu „Potem” przez panią Katarzynę Nazorek i uczniów Szkoły Podstawowej w Mniszewie. Obejrzeliśmy pełne humoru i nieoczekiwanych zwrotów akcji parafrazy „Pinokia” i „Jasia i Małgosi”.

            Kolejnym przedstawieniem, które można było obejrzeć podczas Ostatków były „Odlotowe skarpetki” przygotowane przez uczniów starszych klas Szkoły Podstawowej w Chmielewie. Spektakl wyreżyserowały panie Beata Grądziel i Agata Grądziel. Sztuka opowiada o problemach znikających skarpet, ich tęsknotach, osamotnieniu, przyzwyczajeniach i małych radościach, czyli pogodzeniu się z samotnym życiem. Przesłaniem spektaklu jest strach przed nieznanym. Wspaniała gra młodych aktorów i ich kolorowe stroje zostały nagrodzone przez widzów oklaskami.

            W zupełnie inny nastrój wprowadził nas literacko - muzyczny program „Polubić poezję…” jaki pokazali uczniowie trzeciej klasy gimnazjum ze Szkoły Podstawowej w Mniszewie. Wysłuchaliśmy kilkunastu utworów zaśpiewanych przez uczniów i posłuchaliśmy dyskusji o poezji, która nie zawsze trafia do najmłodszych. Niektórzy z  wykonawców na pewno zostaną w naszej pamięci. Całość spektaklu przygotowały z młodymi wykonawcami panie Eliza Tankiewicz i Agata Janowska - Wachnik.

            Następne, już trzynaste Rozniszewskie Ostatki Teatralne już za rok!

             

        • Choinkowe szaleństwa
          • Choinkowe szaleństwa

          •  

            Długi jest w tym roku okres karnawału, długo też musieliśmy czekać na szkolną zabawę choinkową. Aż wreszcie doczekaliśmy się. W sobotę, 16 lutego, tuż po przedstawieniu Teatr-zyku Figiel-ek rozległy się pierwsze dyskotekowe rytmy.

            Niezawodny DJ Tomek z liczną ekipą pomocników zadbali o to, by bawić się mógł każdy - od najmłodszych po najstarszych. Z początku imprezy bardziej szaleli na parkiecie ci młodsi. Niektórzy z „tancerzy” nawet jeszcze nie chodzą do przedszkola, ale jak za to pląsają! Im bliżej końca, tym bardziej rozkręcali się starsi. Ci nie tylko tańczyli, ale wykazali się dodatkowo znajomością tekstów dyskotekowych przebojów - tańcząc śpiewali.

            Podczas choinki rozstrzygnięty został konkurs na najciekawsze przebranie. Niektóre pomysły znamy już z lat ubiegłych, ale było sporo nowości  - czy wiecie, że można się przebrać za winogrono? W tym konkursie najlepsi byli najmłodsi i oni też otrzymali słodkie nagrody.

            Starsze klasy przygotowały tak, jak i w poprzednich latach pokazy taneczne. Wydaje się, że ich poziom z roku na rok rośnie. Choinkowe jury za najlepszą uznało prezentację „ananasów” z klasy szóstej. Ósmoklasiści zaprezentowali natomiast nowość - teatrzyk cieni. Prawie biblijna historia człowieka wszystkim się spodobała. Występ najstarszych uczniów naszej szkoły nagrodzono rzęsistymi brawami.

            Wszystko ma jednak swój koniec, choinkowe szaleństwa też. Za rok zaszalejemy znowu!

             

        • Wystawa Prac Uczniów
          • Wystawa Prac Uczniów

          •  

            Od stycznia 2004 roku w szkolnej Galerii „Na piętrze” organizowane są wystawy prac uczniów. Na zakończenie pierwszego semestru każdego kolejnego roku szkolnego jury w składzie: pani Małgorzata Kościńska i opiekun galerii pan Leszek Owczarczyk wspomagane przez „dobrego ducha” wszystkich wystaw pana Jacka Matlakowskiego wybiera najlepsze prace plastyczne uczniów naszej szkoły. Zostają one zaprezentowane na Wystawie Prac Uczniów.

            Tradycją jest też plebiscyt na najciekawszą pracę, w którym biorą udział wszyscy uczniowie naszej szkoły. To od ich głosów zależy, kto okaże się autorem zwycięskiej pracy. Wyniki plebiscytu są ogłaszane tuż przed rozpoczęciem szkolnej zabawy choinkowej. Tak było i w tym roku.

            Zwyciężczynią okazała się Zuzanna Dyga z klasy siódmej. Drugie miejsce zajęła również siódmoklasistka Ewa Mazur. Trzecie miejsce przypadło uczennicy klasy szóstej Aleksandrze Maliszewskiej. Przyznano również cztery, równorzędne wyróżnienia. Otrzymali je: Katarzyna Skowrońska z klasy szóstej, Szymon Skowroński z klasy drugiej i dwoje piątoklasistów - Zuzanna Jakubik i Mikołaj Działkowski. Wszyscy laureaci otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz nagrody rzeczowe. Wręczyli je pani dyrektor Agnieszka Suska i pan Jacek Matlakowski. Nagrodzonym serdecznie gratulujemy!

            Po uroczystości wręczenia nagród można było udać się do Galerii „Na piętrze” i obejrzeć zarówno nagrodzone prace jak i pozostałe „dzieła” naszych uczniów. Zauważyliśmy, że spora grupa autorów fotografowała się na tle swych prac. Jest się przecież czym pochwalić.

             

        • 20. premiera Teatr-zyku Figiel-ek
          • 20. premiera Teatr-zyku Figiel-ek

          •  

            W sobotnie popołudnie, przed rozpoczęciem zabawy choinkowej, spotkaliśmy się na sali gimnastycznej zamienionej tradycyjnie już na salę teatralną, by wspólnie obejrzeć  20 premierę Teatr-zyku Figiel-ek. Teatrzyk powstał w 2002 roku, a na scenie zadebiutował 25 stycznia 2003 roku.

            W tym roku młodzi aktorzy, pod czujnym okiem pani Anny Owczarczyk, przygotowali spektakl pod tytułem „Pod-Grzybek”. Autorką sztuki jest Marta Guśniowska, a jej sztuki były już wystawiane na deskach naszej sceny.

            O czym jest przedstawienie? Dwa lisy chowają się przed Kłusownikiem (w tej roli Oskar Trafisz) i jego Piesek (Zuzanna Stępień) pod kapeluszami muchomorów. Młody Lis (Mateusz Bobrowski) jest ciekawy świata, nie potrafi siedzieć cicho i spokojnie. Stary Lis (Michał Figlewicz) nieustannie go upomina, zbywa jego irytujące pytania półsłówkami. W obliczu niebezpieczeństwa ze strony Kłusownika Stary Lis zasłania Młodego Lisa własnym ciałem. Pada śmiertelnie raniony.

            Wokół niego zbierają się inne zwierzęta - jedne z ciekawości jak Jeż (Karol Kuźniak), inne by pożegnać umierającego, jak Kury (Zuzanna Bogucka, Maja Skowrońska, Amelia Walencik) i Zajączek (Magdalena Irzykowska). Dyskusję o Śmierci (Kinga Talaga) przerywa jej faktyczne pojawienie się na scenie. Heroiczny czyn ratujący życie Młodego Lisa ocala Starego Lisa przed zasłużonym piekłem. Młody Lis chce osobiście odprowadzić go do lisiego nieba. Śmierć pozwala mu zostać w nim tak długo, jak tylko chce.

            Znudzony pobytem w niebie - jedyną rozrywką wydają się tam być niekończące się partie szachów rozgrywane przez Starego Lisa i Staruszka Lisa (Oliwier Kamiński) oraz podglądanie „z góry” tego, co dzieje się na ziemi -  kuszony urokami życia i wdziękami Lisiczki (Oliwia Jendrzejewska), wraca do żywych.

            W historię o prawdziwej więzi i miłości, o której nie mówi się głośno, a która prowadzi do wielkiego poświęcenia, autorka wplata wątki poruszające codzienne niebezpieczeństwa, jakie czają się wokół dzieci, czekając aż te stracą czujność. Mówi zarówno o prozaicznych zagrożeniach, jak i wielkich problemach rozstania i śmierci.

            Spektakl wyreżyserowała pani Anna Owczarczyk, kompozycją i tekstami piosenek zajął się pan Leszek Owczarczyk, muzycznie opracował je pan Jakub Szydło, a piękne kostiumy wykonała pani Wioleta Kuźniak (prywatnie mama Jeża). I aktorom, i twórcom należą się wielkie brawa. Takimi też nagrodziła ich widownia.

             

            Spektakl uwieczniły telewizje: TV Warka i Nasz Powiat Kozienice. Obie relacje można obejrzeć na Facebooku, a drugą z nich zamieszczamy poniżej.

             

        • MĄDRZY CYFROWI czyli "design thinking" w podstawówce
          • MĄDRZY CYFROWI czyli "design thinking" w podstawówce

          •  

            MĄDRZY CYFROWI to pierwszy ogólnopolski program, którego głównym celem jest edukacja uczniów w zakresie wartości, połączona z podnoszeniem ich kompetencji cyfrowych i rozwijaniem postaw odpowiedzialności społecznej. Projekt realizowany jest przez Fundację “ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom” przy wsparciu Google.org.

            Program Mądrzy Cyfrowi jest odpowiedzią na wyzwania współczesnego świata. Nikt już dziś nie wyobraża sobie życia i pracy bez smartfonów czy Internetu. Nowe technologie ułatwiają kontakty i pracę, oszczędzają czas, umożliwiają dostęp do informacji i miejsc nieosiągalnych osobiście. Ale są to tylko narzędzia. To my, użytkownicy, decydujemy, w jaki sposób i do czego je wykorzystać. I tu wkracza potrzeba posiadania wewnętrznego GPS-u, systemu zasad i cech charakteru, które pomagają w podejmowaniu właściwych decyzji - mówiła Irena Koźmińska, prezes Fundacji, inaugurując Program.

            Jak powiedział Jack Ma, założyciel i Prezes Grupy Alibaba na Światowym Forum Ekonomicznym w Davos, do 2030 roku roboty mogą zastąpić 800 mln miejsc pracy. Edukacja to obecnie duże wyzwanie. Nauczyciele muszą przestać uczyć wiedzy, musimy zacząć uczyć czegoś wyjątkowego, w czym maszyny nigdy nas nie dościgną. To są miękkie umiejętności: wartości, wiara, niezależne myślenie, praca zespołowa, troska o innych - dodał.

            My tez postanowiliśmy wziąć udział w tym programie. W pierwszym tygodniu ferii zimowych grupa uczniów i nauczycieli naszej szkoły spotykała się codziennie, by podczas zajęć warsztatowych młodzież została wprowadzona w świat wartości, takich jak: szacunek, uczciwość, mądrość oraz odwaga cywilna. Uczniowie w kreatywny sposób poznawali  wartości, dyskutowali o nich, a także uczyli się podczas ćwiczeń praktycznych ich rozpoznawania i nazywania, tak by w codziennym życiu umiejętnie je okazywać i nimi się kierować. Jednocześnie podczas zajęć ich uczestnicy rozwijali umiejętności cyfrowe, ucząc się tworzenia oraz obrabiania grafik i zdjęć, podstaw montażu trójwymiarowego wideo, narzędzi do pracy w chmurze, czy zasad bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z Internetu.

            Dokumenty Google, Canva, Pixabay, Padlet, Pixlr, Thinglink to narzędzia, które wspólnie poznawaliśmy podczas zajęć prowadzonych metodą design thinking czyli myślenia projektowego stworzoną na amerykańskim Uniwersytecie Stanforda w Dolinie Krzemowej. Wspólnie przeszliśmy jej kolejne etapy: empatyzację, definiowanie problemu, generowanie pomysłów, budowanie prototypów i testowanie. Pięć dni zajęć - pięć etapów, mnóstwo ciekawych form pracy - głośne i ciche burze mózgów, tworzenie map empatii, dyskusje na temat anegdot i bajek filozoficznych, gadające ściany. Wbrew początkowym obawom nauczycieli prowadzących warsztaty uczniowie świetnie się w nich odnaleźli. Pracując i ucząc się wspólnie doskonale się bawili. Efektem ich działań było powstanie projektu społecznego, któremu nadali nazwę #komputer40+. Przez kolejne tygodnie będą się starali ten projekt zrealizować. O jego szczegółach napiszemy wkrótce.

            Na zakończenie feryjnych warsztatów wszyscy uczestniczący w nich uczniowie otrzymali stosowne certyfikaty udziału.