Podczas Dnia Matematyki dzieci miały do wykonania wiele różnorodnych zadań, które skupiały się na praktycznym zastosowaniu matematyki.
Dzieci zmierzyły się z ważeniem i mierzeniem. Miały okazję użyć różnych narzędzi, takich jak elektroniczna waga kuchenna, waga szalkowa czy miarka do odmierzania różnych przedmiotów. Szacowały wagę produktów spożywczych, mierzyły długość zabawek, porównywały wysokość różnych przedmiotów. Poprzez praktyczne działanie dzieci uczyły się pojęć takich jak ciężar, długość czy objętość, co sprawia, że matematyka staje się dla nich bardziej zrozumiała i przyjemna.
Podczas obliczeń czasowych, dzieci korzystały z klepsydry, która jest tradycyjnym narzędziem do mierzenia czasu opartym na spływających przez wąski otwór ziarenek piasku, szacowaliśmy do ilu zdążymy policzyć w 1 minutę, ile razy zabije nasze serce. Pomogło to dzieciom zrozumieć koncepcję upływu czasu i jego pomiaru.
Oprócz tego, dzieci brały udział w rozwiązywaniu łamigłówek matematycznych. Obejmowały różnego rodzaju zagadki logiczne, układanki matematyczne czy zadania problemowe, które wymagały zastosowania zdobytej wiedzy matematycznej w praktyce. Rozwiązywanie łamigłówek nie tylko rozwija umiejętności logicznego myślenia i rozwiązywania problemów, ale także sprawia, że matematyka staje się dla dzieci bardziej interesująca i przyjemna.
Dzieci uczyły się także w praktyce jak rozmieniać pieniądze na mniejsze nominały oraz jak robić zakupy za podaną kwotę.
Dzień Matematyki to nie tylko święto samej matematyki, ale także święto nauki i odkrywania, które inspiruje dzieci do eksploracji i poznawania świata w sposób nowatorski i kreatywny.