• KARNAWAŁOWE SZALEŃSTWA

          • W piątek,10 lutego, ostatniego dnia przed feriami uczniowie naszej szkoły bawili się na balu karnawałowym. Pierwszy raz w historii szkoły zabawa odbywała się z podziałem na grupy wiekowe. Najpierw bawili się młodsi uczniowie: przedszkolaki i klasy I-III a po południu dyskotekowym szaleństwom oddawały się dzieci z klas IV-VIII.

            Bal prowadziły animatorki z firmy  Animator ABC Dziecka z Warki. Zabawa rozpoczęła się przedstawieniem o Smerfach. Po występie dzieci rozpoczęły wspólna zabawę, którą prowadziły animatorki przebrane w karnawałowe stroje. Dzieci również wystąpiły w pięknych przebraniach. Najwięcej było księżniczek i wróżek oraz piłkarzy. Ale pojawili się też policjanci, strażacy, Gargamel, tygrysek, Wednesday oraz postacie z Harrego Pottera i innych ulubionych przez dzieci bajek.

            Rodzice, również stanęli na wysokości zadania i przygotowali słodkie poczęstunki dla zmęczonych tańcami swoich pociech.
            Dzieciaki były zachwycone przedstawieniem, tańcami, zabawami i poczęstunkiem. Bal uważamy za udany.

            Słodkości nie zabrakło również podczas dyskoteki zorganizowanej przez Radę Uczniów dla klas starszych. Członkowie Rady otworzyli kawiarenkę z domowymi wypiekami: pączki, rożki, babeczki i inne ciasteczka można było w niej zakupić. Uczniowie przygotowali też zestaw zabaw, wszak nie tylko samym tańcem dyskoteka stoi. Wyczerpani dyskotekowymi szaleństwami wieczorem wrócili do domów na zasłużony, dwutygodniowy, feryjny wypoczynek.

          • LEKCJA W BIBLIOTECE

          • Klasa druga pojawiła dziś się w bibliotece szkolnej aby porozmawiać o książkach. Nie była to ich pierwsza wizyta, całe szczęście, ale zdecydowanie zaglądają tam zbyt rzadko. Takie zajęcia mają zachęcić uczniów do częstszego zaglądania do biblioteki i czytania wypożyczanych książek.

            Pani bibliotekarka, Anna Owczarczyk na początek przeczytała fragment książki pt. „Wysypisko książek” . Uczniowie słuchali z uwagą, by później móc zastanowić się nad pytaniem, odpowiedzieć na nie, wyciągać wnioski i – Czy książka może zostać przyjacielem? Pewnie tak, ale to już zależy od nas samych.

            Podsumowaniem zajęć był wybór książki albo książek do wypożyczenia. Chodziło o to, by zabrać nowego „przyjaciela” do domu. Zbiór możliwych do wyboru książek był duży i należało się zastanowić, pomyśleć jak wybrać najciekawszą. Jak powiedziała pani Ania należy wybierać książki mądrze, tak jak się wybiera prawdziwych przyjaciół.

          • WARSZTATY ARDUINO NA POLITECHNICE WARSZAWSKIEJ

          • Co to jest ARDUINO? Co to jest i do czego służy mikrokontroler? Odpowiedzi na te pytania poszukiwali dziś uczniowie naszych klas ósmych na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Niektórzy po raz pierwszy w życiu (miejmy nadzieję, że nie po raz ostatni) przekroczyli dziś progi wyższej uczelni i to od razu najlepszej uczelni technicznej w kraju. Już na progu wydziału czekali na nas prowadzący dzisiejsze warsztaty panowie dr Michał Marzęcki i dr Tomasz Mrozek. Każdy z nich zajął się jedną z dwóch grup, na które podzielili się uczestnicy zajęć. W uczelnianych laboratoriach uczniowie zapoznali się ze środowiskiem ARDUINO, rozwiązując postawione przed nimi zadania uczyli się sterowania diodą LED, obsługi czujnika odległości i potencjometru, komunikacji mikrokontrolera z komputerem. Montowali układy elektroniczne i sterowali nimi za pomocą samodzielnie zmodyfikowanych programów w C++.

            O dziwo nikt przez cztery godziny zajęć się nie nudził i nawet niezbyt pracowici na codzień uczniowie zaangażowali się w zdobywanie wiedzy na temat elektroniki cyfrowej i czujników. Dzięki tej wizycie będziemy wiedzieli jak można wykorzystać mikrokontroler jaki nasza szkoła otrzymała w ramach projektu "Laboratoria przyszłości". Na zakończenie warsztatów odwiedził nas pan Kamil Wołoszka, który zaprosił ich uczestników do wzięcia udziału w Pierwszym Warszawskim HACKATHONIE dla uczniów klas 8 oraz 1-4 LO "Złodzieje czasu". Jest to forma konkursu zespołowego poświęconego użytkowemu wykorzystaniu platformy ARDUINO. Pan Kamil jest koordynatorem tego konkursu, a raczej całego projektu. Nie wiemy, czy któryś z naszych uczniów weźmie w konkursie udział, ale interesowali się oni możliwością zakupu mikrokontrolera z podstawowym wyposażeniem.

          • CZWARTOKLASIŚCI W PORADNI PSYCHOLOGICZNO PEDAGOGICZNEJ W KOZIENICACH

          • W czwartek, 2 lutego, nasi czwartoklasiści wraz ze swoim wychowawcą panem Tomaszem Dymkiem, wybrali się śladem starszych kolegów do kozienickiej Poradni Psychologiczno Pedagogicznej na zajęcia „Dzień Logiki, Dzień Składanki i Łamigłówki, Dzień Puzzli”. Wszystko odbyło się w popularnej ostatnio formie Escape room'u. Dzieci wysłuchały historii o dwóch wioskach położonych na przeciwległych brzegach rzeki mających zgoła odmienne kłopoty. Jak tym kłopotom zaradzić? - to było celem uczniów. Sprawnie podzieleni na dwa zespoły musieli rozwiązać szereg zadań i łamigłówek by zdobyć kod do rozwiązania zagadki.

            Oba zespoły miały różne zadania, oba też różnie sobie z nimi radziły. Pan Tomek z boku obserwował sowich wychowanków, podglądał jak pracują w grupie. Zadania oczywiście zostały rozwiązane, panaceum na kłopoty obu wiosek okazała się budowa mostu, który w rzeczywistości symbolizował współdziałanie ludzi, wspólne rozwiązywanie problemów. Podczas kończącej zajęcia dyskusji okazało się, że nasi uczniowie świetnie rozumieją konieczność współdziałania z innymi. Rozmawiali też o tym co ich łączy i o tym co ich dzieli. Paniom Renacie Kowalskiej, Małgorzacie Chlebowskiej i Małgorzacie Kowalczyk serdecznie dziękujemy za przygotowanie ciekawego spotkania i już piszemy się na kolejne.

          • WYJAZD DO RADOMIA

          •  

             

            Gdy za oknem pogoda nie sprzyja krajoznawczym eskapadom, można doskonale spożytkować czas, odwiedzając teatr. Tak też zrobili uczniowie klas ósmych, którzy pod opieką wychowawczyń udali się do radomskiego Teatru Powszechnego im. Jana Kochanowskiego. W czasach, w których podstawowe wartości stają się szczególnie cenne, warto było przypomnieć sobie wzruszającą, pełną ciepła powieść autorstwa Frances Hodgson Burnett pt. “Tajemniczy ogród”. Ta niezwykle lubiana przez uczniów opowieść o przemianie na lepsze, o sile przyjaźni i pięknie otaczającego nas świata, pozytywnie wpłynęła na nastoje uczniów, którzy kontynuowali wycieczkę w dobrych humorach. 

             Wizyta w Trickoramie była dla ósmoklasistów zupełnie nowym doświadczeniem, gdyż zetknęli się po raz pierwszy z trickartowymi pracami na ścianach (wywodzącymi się ze street-artu). Malowidła oparte są na iluzji optycznej związanej z zastosowaniem niecodziennej perspektywy – anamorfozy, nazwanej także perspektywą dziwaczną. Prace trickartowe nabierają sensu, gdy staniemy w odpowiednim miejscu. Wówczas z dziwacznie rozciągniętych obrazów 2D stają się obrazami 3D. Taki rodzaj perspektywy wykorzystywany jest m.in. w malarstwie i architekturze.  

            Przemieszczanie pomieszczeń Trickoramy było dla uczniów niezapomnianą zabawą ze światłem, z laserami, lustrami, kalejdoskopami, a nawet doświadczaniem przyjemnego zachwiania równowagi dzięki wirującej tubie i krzywym pokojom. Centrum proponuje rozrywkę, która pobudza zmysły i w łatwy sposób wyposaża w wiedzę bez konieczności przyswajania regułek i trudnych wzorów.  Zaproponowane atrakcje rozbudzają ciekawość, a wiadomo przecież, że ciekawość to pierwszy stopień do... - w tym przypadku do nauki!  

             

             

             

          • ESCAPE ROOM W PORADNI PSYCHOLOGICZNO PEDAGOGICZNEJ

          • Panie Renata Kowalska, Małgorzata Chlebowska i Małgorzata Kowalczyk z kozienickiej Poradni Psychologiczno pedagogicznej zorganizowały dziś dla uczniów z naszej szkoły „Dzień Logiki, Dzień Składanki i Łamigłówki, Dzień Puzzli” w formie Escape Room.

            Udział w nim wzięły klasy: V i VI. Zadaniem uczniów było rozwiązanie wielu zagadek prowadzących do ukrytego skarbu. Motywem przewodnim całej zabawy była historia dotycząca istoty współpracy. Umiejętności jakie młodzi ludzie ćwiczyli to m.im.: logiczne myślenie, kreatywność, łączenie faktów, wyciąganie wniosków, komunikacja. Wszyscy zgodnie stwierdzili, iż najciekawszą formą nauki jest zabawa.

          • DWUNASTU BRACI KLASY DRUGIEJ

          • Uczniowie klasy 2 na zajęciach edukacji polonistycznej pracowali z wierszem Jerzego Kiersta  pt. „Dwunastu braci” . Po opracowaniu  postanowili, że wcielą się w role  braci. Przygotowali stroje, ilustracje, na których widać  najbardziej charakterystyczne  elementy poszczególnych miesięcy. Następnie wykonali zaproszenia na swój pokaz i zaprosili młodszych kolegów z oddziałów przedszkolnych oraz uczniów z klas z klas pierwszej i trzeciej. Zaproszona została również Pani  Dyrektor.

            W piątek 13-go stycznia odbyła się prezentacja inscenizacji. Wszyscy zaproszeni zjawili się w Sali drugoklasistów. Wykonawcy zaprezentowali  się bardzo dobrze i chyba wszystkim ich praca się spodobała. Taką mamy nadzieję, bo brawa  były gromkie. Na zakończenie spotkania drugoklasiści również pięknie zaśpiewali piosenkę pt. „Zegary”. Może takich lekcji otwartych powinno być więcej?

          • DZIEŃ BRAILLE'A W NASZEJ SZKOLE

          • Z okazji Światowego Dnia Braille'a, który corocznie obchodzony jest 4 stycznia, uczennice klas ósmych Ada Lewandowska i Zuzia Bogucka przeprowadziły dla swoich młodszych kolegów i koleżanek prezentację dotyczącą postaci Louisa Brailla i wymyślonego przez niego alfabetu.

            Pismo Braille’a powstało w oparciu o system korespondencji, który miał początkowo być wykorzystany we francuskiej armii do przekazywania rozkazów bez słów w ciemności. Louis Braille dowiedział się o nim od emerytowanego kapitana Charlesa Barbier'a de la Serre'a wizytującego szkołę, do której uczęszczał Braille. System wojskowy oparty był na 12-u wypukłych punktach, a Braille'owski na 6-u. Drugą ważną różnicą było oparcie systemu Braille'owskiego o litery, podczas gdy system Barbier'a był oparty na dźwiękach. Później Braille dokonał rozszerzenia swojego alfabetu na zapis matematyczny i nutowy.

            Przygotowane przez Zuzię i Adę mini zajęcia bardzo się młodszym kolegom spodobały.

          • WYCIECZKA DO MUZEUM POWSTANIA WARSZAWSKIEGO

          • 9 stycznia 2023 r. najstarsi uczniowie naszej szkoły odwiedzili Muzeum Powstania Warszawskiego. To było przejmujące, bardzo bliskie spotkanie z historią. Chwilami uczestnicy mieli wrażenie, że są w środku wojennych wydarzeń. Powstanie poznawali poprzez biografie bohaterskich uczestników, ich relacje i wspomnienia. Uczniowie mogli zobaczyć, w jakich warunkach walczono, jakiej broni wtedy używano, jak ratowano rannych i jak wyglądała ewakuacja kanałami. W milczeniu słuchali o bestialstwie niemieckich zbrodniarzy, tragicznym losie  ludności cywilnej i totalnej zgładzie miasta.

            Wydaje się, że odtąd Powstanie Warszawskie dla wielu uczestników wycieczki stanie się czymś więcej niż tylko kolejną lekcją w podręczniku.

          • PRZEDŚWIĄTECZNE KOLĘDOWANIE

          • Ostatni przed Świętami Bożego Narodzenia dzień nauki szkolnej przebiega zawsze w świątecdnikom.znej atmosferze. Na korytarzach szkoły słychać śpiewane podczas klasowych spotkań wigilijnych kolędy, czuć zapach pierników i mandarynek. Cała szkolna społeczność zebrała się na sali gimnastycznej, bo tam klasy szósta i siódma zaprosiły wszystkich na spotkanie z tradycją wiejskich kolędników. Uczniowie tych klas pod okiem pana Leszka przygotowali spektakl poświęcony kolędnikom.

            Inscenizacja zrealizowana została według oryginalnego, dziewiętnastowiecznego scenariusza. Barwne postacie aniołów, króla Heroda, jego dworzan i żołnierzy pojawiły się na naszej szkolnej scenie aby przypomnieć historię Narodzenia Chrystusa. Największy aplauz oglądających wywołało pojawienie się na scenie Diabła, Turka i Śmierci. Po spektaklu dyrektor Szkoły Pani Agnieszka i ksiądz Wojciech złożyli wszyskim obecnym ciepłe, świąteczne życzenia, do których i my się dołączamy - WESOŁYCH ŚWIĄT !!!

          • CHOINKOWE WARSZTATY DRUGOKLASISTÓW

          • W przedświąteczny poniedziałek klasa druga uczestniczyła w "choinkowych warsztatach", podczas których dzieci wykonały Bożonarodzeniowe drzewka. Każde dziecko samo przygotowało niezbędne do wykonania choinek materiały: stelaż, gałązki drzew iglastych, ozdoby, bombki i lampki choinkowe. Zajęcia poprowadziła mama Hani pani Wioleta. Pomagały jej w tym wychowawczyni i mama Wiktora.

            Dzieci były zachwycone zajęciami, z zapałem pracowały i wykonały piękne drzewka. Już dziś umówiliśmy się na kolejne świąteczne warsztaty, tym razem przed Wielkanocą.

          • ŚWIĄTECZNE STROIKI

          • Takie piękne, oryginalne stroiki na coroczny, świąteczny Kiermasz przygotowały nasze mamy z Rady Rodziców. Serdeczne słowa podziękowania dla Pani Wiolety, Pani Joanny, Pani Mileny, Pani Justyny.

          • PIERNIKOWE SZALEŃSTWA PRZEDSZKOLAKÓW

          • Od jakiegoś czasu w szkole roznosi się zapach zwiasujący nadejście Świąt Bożego narodzenia. To oczywiście zapach pierników przygotowywanych zwykle na tę okazję. Nasze Dzielne Zuchy z oddziału przedszkolnego też postanowiły zmierzyć się z wypiekiem tych słodkich, świątecznych specjałów.

            Przedszkolaki przygotowały się jak zwykle bardzo profesjonalnie. Fartuszki, kucharskie czapki, wałki, foremki i składniki do przygotowania świątecznych pierniczków poszły w ruch. A jakiś czas potem... znajomy zapach rozszedł się po szkole. To znaczy, że dzieciom pierniczki się udały!

          • IX MIKOŁAJKOWY KONKURS RECYTATORSKI

          • W tym roku już po raz 9. odbył się Mikołajkowy Konkurs Recytatorski. Biorą w nim udział dzieci z oddziałów przedszkolnych oraz klas I – III. Chętnych jest zawsze wielu,  jest to udział dobrowolny i cieszy nas takie zainteresowanie konkursem.   Najchętniej prezentują swoje umiejętności recytatorskie przedszkolaki, jest ich zazwyczaj znacząco więcej niż uczniów z klas starszych. Dla takiego malucha  występ przed tak dużą publicznością jest dużym wyzwaniem.  O wiele trudniej wystąpić przed kolegami niż nauczyć się wiersza.

            Jak zawsze wszyscy zaprezentowali się pięknie. Uczestnicy dostali pamiątkowe dyplomy za uczestnictwo w konkursie i słodkie drobiazgi od pani Zosi Marczak, która zawsze pamięta o Mikołajkach. Recytatorzy, którzy najpiękniej zaprezentowali się w swojej grupie wiekowej zostali uhonorowani nagrodą książkową. Oto lista tegorocznych zwycięzców:

            Oddział przedszkolny 3 – 4 latki: Marysia Przepiórka, Ksawery Kowacki, Marcel Frączek.

            Oddział  przedszkolny 5-6 latki: Dawid Lewandowski, Oliwia Janczur, Mikołaj Frączek.

            Klasa I: Mikołaj Sobieraj, Anna Matysiak, Ksawery Ciostek.

            Klasa II: Aleksandra Lewandowska, Hanna Kuźniak, Róża Gwardys.

            Klasa III: Justyna Marek, Julia Bogucka, Weronika Częścik.

            Wszystkim uczestnikom gratulujemy i mamy nadzieję, że w przyszłości też tak chętnie będą uczestniczyć w różnych konkursach recytatorskich.

            Klasa druga zaprezentowała swoje wiersze w konkursie w najmniejszym składzie, ale jako klasa zaprezentowała wiersz „Prezent dla Mikołaja” oraz zabawę ruchową do piosenki  „Jingle Bells”. Zakończenie konkursu było wesołe, radosne i bardzo kolorowe, co można zobaczyć na filmiku na FB.

            Do zobaczenia za rok na 10. jubileuszowym konkursie!

          • KONKURS RECYTATORSKI "PATRIOTYCZNE STROFY"

          • Konkurs recytatorski "Patriotyczne strofy" to już nasza szkolna trdycja. W przeddzień Święta Niepodległości kilkudziesięciu uczniów naszej szkoły stanęło w szranki scenicznej rywalizacji. Dzieci przygotowały na tę okazję wiersze poświęcone naszej Ojczyźnie, znanym i wielkim Polakom, historycznym wydarzeniom. Jak to na konkursach bywa jedni poradzili sobie bardzo dobrze, niektórzy mniej udanie, chociażby z powodu tremy.

            Konkursowe jury bacznie śledziło poczynania występujących i skrzętnie notowało swoje spostrzeżenia. Wkrótce odbędzie się ogłoszenie wyników i rozdanie nagród.

          • SZKOŁA DO HYMNU 2022

          • 10 listopada o symbolicznej godzinie 11:11 hymn narodowy wybrzmiał w blisko 20,5 tys. (20 434) szkół, przedszkoli i placówek oświatowych w całej Polsce. Do tegorocznej akcji przystąpiło ponad 4 mln uczniów (4 152 960) i blisko 400 tys. nauczycieli (396 495). Wśród nich nie mogło zabraknąć uczniów i nauczycieli znaszej szkoły.

            Spotkaliśmy się w Galerii "Na piętrze", wszystkie klasy i oddziały przedszkolne. Szczególnie po najmłodszych członkach szkolnej społeczności widać było ogromne przejęcię tym wydarzeniem. Wszak niektórzy z nich po raz pierwszy mieli okazję odśpiewania Mazurka Dąbrowskiego. Białe bluzki i koszule, specjalnie na tę okazję przygotowane kotyliony - wszystko to nadawało uroczystego i patriotycznego charakteru spotkania. Po wprowadzeniu sztandaru szkoły wszyscy zgromadzeni odśpiewli pełną wersję polskiego hymnu narodowego. Był to jeden z punktów obchodów tegorocznego Święta Niepodległości w naszej szkole.

          • PATRIOTYCZNE DYKTANDO

          • Po raz pierwszy zorganizowaliśmy Szkolne Dyktando Niepodległościowe. Młodsi uczniowie zmierzyli się z trudnościami ortograficznymi w tekście, którego tematem była „Rota” Marii Konopnickiej, natomiast uczniowie starszych klas pracowali z tekstem poświęconym niepodległej edukacji.

            Nagrody zostały przyznane w trzech kategoriach. Zaszczytne tytuły Mistrzów Ortografii    zdobyli: Julia z klasy IV, Oliwia z klasy VI, Karol z klasy VII. Gratulujemy!