• KONCERT MUZYKI FLAMENCO

          • W środę, 17-go kwietnia, mieliśmy możliwość spotkania z muzyką flamenco. Tutaj należy wspomnieć, że flamenco to zjawisko kulturowe, związane z folklorem andaluzyjskich Romów, obejmujące muzykę, śpiew, taniec, strój i zachowania. Jego tradycja pochodzi z Andaluzji, i tam do dziś można oglądać jego wykonanie. My słuchaliśmy utworów muzycznych flamenco wykonywanych przez duet gitarowy Marcina Adamczyka i Franka Lewockiego. Poznaliśmy różnice pomiędzy zwykłą gitarą, a gitarą flamenco. Pojawiły się też inne instrumenty charakterystyczne dla tego stylu - cajon (przypominające zwykłą skrzynkę) i kastaniety.

            Podczas koncertu obejrzeliśmy też pokazy tańca flamenco w wykonaniu Kamili Olesińskiej, pięknie ubranej w charakterystyczną dla flamenco długą, falbaniastą suknię. Dowiedzieliśmy się, że tańcem opowiada się jakąś historię i gestom nie przypisuje się konkretnych znaczeń. We flamenco ruchy ciała i gesty wyrażają pewne stany emocjonalne tancerza lub podkreślają znaczenie słów i charakteru melodii, która im towarzyszy. Okazało się jak wielkie znaczenie mają dłonie i stopy tancerki - właściwie są kolejnym instrumentem muzyki flamenco. Mogliśmy zobaczyć popularną w Andaluzji zabawę dzieci w bociana i żabę.

            Żywiołowy koncert bardzo nam się spodobał. Artystów przywiózł do nas niezawodny w takich wypadkach pan Eugeniusz Chudak Morzuchowski, który również koncert poprowadził i grał na cajon. Dziękujemy.

          • SADZONKI ZA MAKULATURĘ

          • We wtorek, 16 kwietnia, uczniowie klasy trzeciej wraz ze swoją wychowawczynią p. Iwona Dymek podjęli się zadania zasadzenia nowych sadzonek, które pozyskaliśmy dzięki zbiórce makulatury. Kolejne rośliny upiększą teren przed budynkiem naszej szkoły.

          • BUDOWA NOWYCH BOISK

          • Trwają zaawansowane prace przy inwestycji budowy nowego boiska wielofunkcyjnego przy szkole.

            Na naszych oczach powstaje nowoczesny kompleks sportowy. Zostały zamontowane piłkochwyty i trybuny. Prawie gotowe jest boisko do koszykówki i siatkówki ze sztucznej nawierzchni. Buduje się skocznia i bieżnia lekkoatletyczna dwutorowa. .Największą powierzchnię zajmie boisko trawiaste do piłki nożnej. Będzie też miejsce do konkurencji sportowej jaką jest pchnięcie kulą.

          • WARSZTATY Z "PROJEKTOREM"

          • „Projektor – Wolontariat Studencki” jest programem Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowanym przez Fundację Edukacyjną Przedsiębiorczości.

            Program PROJEKTOR to ogólnopolski program społeczny działający od 2003 r.

            Głównym celem Programu jest wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży mieszkających na wsi i w małych miastach. W ramach Programu studenci-wolontariusze prowadzą bezpłatne zajęcia edukacyjne dla uczniów, wzmacniając w nich wrażliwość społeczną, umiejętność współpracy w grupie, samodzielność w definiowaniu problemów i tworzeniu rozwiązań oraz odwagę do realizacji własnych pomysłów.

            W trakcie roku szkolnego odbywają się Warsztaty z PROJEKTOREM, a w lecie Wakacyjne Warsztaty z PROJEKTOREM i zajęcia IT for SHE Kids.

            Warsztaty z PROJEKTOREM to zajęcia edukacyjne dla dzieci z klas 4-7 prowadzone przez studentów-wolontariuszy. Warsztaty odnoszą się do aktywności obywatelskiej realizowanej w trzech obszarach tematycznych: ochrony planety, działań w Internecie i relacji społecznych. To uczniowie decydują, który z tematów jest im najbliższy.

            Studenci pracują z grupami metodą projektową. Dzieci wspólnie z wolontariuszami tworzą koncepcje własnych mikroprojektów na rzecz lokalnej społeczności (klasy/szkoły/wsi/dzielnicy). Następnie realizują opracowany plan pod opieką nauczyciela.

            W naszej szkole zajęcia odbędą się już w czwartek i w piątek (18-19.04.) dla uczniów klasy IV.

            Więcej informacji na:  PROJEKTOR.ORG.PL .

          • ĆWICZENIA STRAŻAKÓW OCHOTNIKÓW

          • Działo się! Takiej akcji jeszcze w naszej szkole nie było!

            WSPÓLNE ĆWICZENIA STRAŻAKÓW OCHOTNIKÓW

            W sobotę 13 kwietnia 2024 roku strażacy z jednostek OSP z terenu gminy Magnuszew przeprowadzili ćwiczenia taktyczno-bojowe połączone z próbną ewakuacją i akcją ratowniczą. Przed rozpoczęciem praktycznego sprawdzenia swoich umiejętności, druhowie zgromadzili się na placu przy remizie strażackiej w Rozniszewie, gdzie odbyła się odprawa, omówione zostały założenia i cele ćwiczeń oraz nastąpił przydział zadań. Głównym celem ćwiczeń było doskonalenie współdziałania gminnych jednostek OSP podczas działań ratowniczo-gaśniczych.

            Scenariusz działań zakładał wyciek paliwa podczas przepompowywania oleju opałowego do zbiorników w kotłowni budynku szkoły w Rozniszewie, a następnie wybuch i pożar w pomieszczeniu technicznym kotłowni.

            Po otrzymaniu zgłoszenia kolejne jednostki były dysponowane i udawały się na teren placu szkolnego.

            Zdarzenie wiązało się z koniecznością ewakuacji pracowników, uczniów i osób przebywających w szkole. Ewakuację przeprowadzono zgodnie z Instrukcją obowiązującą w szkole. Po ewakuacji pracowników w miejsce zbiórki, stwierdzono brak jednej osoby, która prawdopodobnie przebywała w kotłowni oraz czterech uczniów, którzy pozostali w budynku szkoły. Po potwierdzeniu informacji strażacy podjęli działania ratowniczo-gaśnicze. Osoba poszkodowana została ewakuowana na zewnątrz kotłowni, gdzie ratownicy udzielili kwalifikowanej pierwszej pomocy przedmedycznej.

            Strażacy wyposażeni w aparaty oddechowe weszli do budynku i przeszukali pomieszczenia w celu ewakuacji osób, które pozostawały wewnątrz. Po wyprowadzeniu uczniów, ratownicy udzielili im pierwszej pomocy.

            W czasie prowadzonych ćwiczeń dokonano rozpoznania operacyjnego budynku szkoły, strażacy zapoznali się ze specyfikacją, funkcjonowaniem, lokalizacją, jak również zagrożeniami występującymi na terenie obiektu. Zwrócono uwagę na rozmieszczenie hydrantów zewnętrznych i wewnętrznych, usytuowanie gaśnic oraz głównego wyłącznika prądu, a także przebieg dróg ewakuacyjnych. Sprawdzono też miejsce ustawienia samochodów pożarniczych oraz sprawność hydrantów zewnętrznych dla efektywnych i skutecznych działań ratowniczo-gaśniczych. Przećwiczono także tłoczenie wody z naturalnych źródeł czerpania w przypadku braku zasilania z sieci hydrantowej. Ważnym elementem było sprawdzenie organizacji łączności radiowej i skuteczności komunikacji pomiędzy jednostkami podczas prowadzonych działań.

            W ćwiczeniach uczestniczyły jednostki:

            OSP Anielin, OSP KSRG Chmielew, OSP Mniszew, OSP KSRG Magnuszew, OSP Rozniszew, OSP Wilczkowice.

            W sumie w ćwiczeniach wzięło udział 7 samochodów bojowych i samochód cysterna. Kierownikiem ćwiczeń był Komendant Gminny Mariusz Woch z OSP KSRG Chmielew, a koordynatorami działań ratowniczych byli Łukasz Janowski z OSP Rozniszew, Patryk Misiek z OSP Anielin ( Łukasz i Patryk są Absolwentami naszej Szkoły) oraz Michał Kowalczyk z OSP KSRG Chmielew.

            Ćwiczenia obserwowali mieszkańcy oraz uczniowie SP w Rozniszewie.

            Mogliśmy zobaczyć strażaków ochotników w akcji, obserwować ich zaangażowanie i troskę o zapewnienie bezpieczeństwa lokalnej społeczności, podziwiać ich umiejętności organizacyjne i ratownicze. Przy okazji ćwiczeń zobaczyliśmy także wyposażenie i możliwości bojowe, jakimi dysponują jednostki OSP gminy Magnuszew.

            Foto: Joanna Młynarczyk

          • NIEBIESKIE IGRZYSKA

          • Integracja i Inspiracja: Niebieskie Igrzyska w Szkole Podstawowej w Rozniszewie

            11 kwietnia społeczność szkolna z gminy Magnuszew oraz powiatu kozienickiego zebrała się, by podczas sportowych zmagań zwiększyć świadomość na temat autyzmu. Wzięliśmy udział w wyjątkowym wydarzeniu jakim są Niebieskie Igrzyska. To ogólnopolska akcja, której organizatorem jest Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka.

            Tego dnia mury naszej szkoły odwiedzili uśmiechnięci uczniowie i ich opiekunowie ze szkół:

            Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Kozienicach, Szkoła Podstawowa im. Żołnierzy Polskich spod Monte Cassino w Mniszewie ,@Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Chmielewie, @Zespołu Szkół i Placówek Oświatowych w Magnuszewie, oraz Szkoły Podstawowej w Przydworzycach.

            W ramach obchodów Światowego Dnia Świadomości Autyzmu oraz Światowego Miesiąca Wiedzy na Temat Autyzmu, uczestnicy mieli okazję wysłuchać krótkiej prelekcji na temat spektrum autyzmu, co miało na celu zwiększenie zrozumienia oraz wrażliwości dla osób z tym diagnozowanym zaburzeniem.

            Następnie, atmosfera nabierała tempa podczas zabaw tanecznych z panią Anną Gondek, która zaprezentowała, jak można połączyć trening fitness z tańcem, tworząc zabawne i efektywne zajęcia taneczne. Po tańcach, uczestnicy mieli okazję poznać pracę i misję Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kozienicach.

            Świadomość zdrowego stylu życia została podkreślona przez lokalną firmę "Pan Pomidor", która podzieliła się wiedzą na temat ekologicznych pomidorów i ich korzystnego wpływu na zdrowie. Po intensywnych zajęciach, wszyscy uczestnicy mieli okazję zrelaksować się podczas przerwy i skosztować smakołyków przygotowanych przez rodziców.

            Po przerwie nadszedł czas na Olimpiadę Sportową, która przypomniała o znaczeniu regularnej aktywności fizycznej dla zdrowia fizycznego i psychicznego. Następnie, wszyscy z zainteresowaniem wysłuchali wywiadu z Mateuszem Gosem, polskim mistrzem biegów długodystansowych, który podzielił się swoimi doświadczeniami i inspirującymi historiami.

            Na zakończenie, uczestnicy wzięli udział w oficjalnym biegu Niebieskich Igrzysk, prowadzonym przez Dianę Zielińską, biegaczkę z sąsiedniej gminy Warka, reprezentującą stowarzyszenie KS Start Pułaski Warka. Nie był to jedynie wyścig, lecz symboliczne zwieńczenie dnia pełnego sportowych emocji i inspiracji.

            Niebieskie Igrzyska w naszej szkole okazały się nie tylko doskonałą okazją do promocji sportu, zdrowego stylu życia oraz integracji społecznej, ale także wyrazem troski i wsparcia dla osób z autyzmem. To wydarzenie, które z pewnością pozostanie w pamięci uczestników, inspirując ich do dalszego działania i tworzenia wspólnoty opartej na wzajemnym szacunku i zrozumieniu.

            W tym miejscu należą się podziękowania dla osób i instytucji, dzięki którym mogliśmy zorganizować ten wyjątkowy dzień. Dziękujemy:

            Burmistrzowi Magnuszewa Marek Drapała - Popieramy kontynuację lepszego jutra,

            Inspektorowi ds. oświaty Urzędu Miasta i Gminy w Magnuszewie p. Marzenie Kowalskiej,

            Prezesowi Zarządu Advantic Sp. z o.o. p. Michałowi Wójcikowi,

            Firmie Advantic Sp. z.o.o.,

            Firmie AFP Pro Sp. z.o.o.,

            Firmie Pan Pomidor,

            Firmie AgroPlant,

            Firmie Jajemjaja Folwark Anielin, uczniowi kl. IV Stanisławowi Piotrowskiemu i jego mamie p. Izabeli,

            Pani Diana Zielińska,

            Panu Mateuszowi Gosowi,

            Pani Anna Gondek- Fitness Instruktor, Trener Personalny ,

            TV Warka i Panu Witoldowi Batte,

            Druhom z OSP Rozniszew,

            Radzie Rodziców i Samorządowi Uczniowskiemu,

            wolontariuszom,

            wszystkim nauczycielom i pracownikom Szkoły Podstawowej w Rozniszewie.

            Bez Was nie dalibyśmy rady!!! Dziękujemy i do zobaczenia za rok!

            Foto: @Joanna Młynarczyk

          • WIOSENNE PRACE W OGRÓDKU ZERÓWKI

          • Wielkie porządki w ogrodzie zerówkowiczów! Dzieci zabrały się dzisiaj do pracy w naszej założonej jesienią rabacie z wrzosami. Po solidnym uporządkowaniu terenu, nasza rabata została ożywiona różnokolorowymi bratkami, które teraz rozświetlają szkolne podwórko. A co więcej, mieliśmy niespodziewanego gościa! Pan Burmistrz Marek Drapała odwiedził naszą grupę i nawet podarował nam swoją własną roślinkę!

            Po wykonaniu "mistrzowskiego" sprzątania, dzieci zaczęły działać twórczo. Tworzyły własne małe sekrety w ziemi. Każde dziecko wykopywało swój własny dołek, układało w nim znalezione dary natury, a następnie starannie je przykrywało przezroczystym opakowaniem płyty CD i zasypywało ziemią. Najważniejsze było, aby zachować tajemnicę i pamiętać miejsce ukrycia. Niebawem wybierzemy się do ogrodu w poszukiwaniu ukrytych przez nas sekretów. To była prawdziwa uczta dla wyobraźni i zmysłów!

          • FINAŁ 9. EDYCJI PROJEKTU "ZŁOTA 10,CZYLI MAZOWIECKA SZKÓŁKA DZIENNIKARSKA"

          • Liczna delegacja naszej szkoły, uczniowie klas siódmej i ósmej wraz z panią dyrektor Agnieszką Suską i panem Tomaszem Dymkiem, uczestniczyła dziś w uroczystym finale 9. edycji projektu "Złota 10, czyli Mazowiecka Szkółka Dziennikarska", który odbył się w sali kinowej Mazowieckiego Centrum Sztuki Współczesnej Elektrownia w Radomiu. Przypomnijmy, że przed Świętami Wielkanocnymi dziennikarze Radia Radom poprowadzili w rozniszewskiej szkole warsztaty z podstaw dziennikarstwa w ramach projektu "Złotej 10-tki". Celem warsztatów było zaszczepienie wśród uczniów pasji i zamiłowania do sztuki dziennikarskiej, ze zwróceniem szczególnej uwagi dzieci i młodzieży na takie zagadnienia jak myślenie krytyczne, umiejętność czytania ze zrozumieniem, czy rzetelne dziennikarstwo.

            Takie spotkania odbywały się w każdej z dziewięciu edycji projektu w dziesięciu szkołach podstawowych z terenu radomskiego. Z każdego takiego spotkania wyłaniany jest jeden uczeń, który zostaje następnie zaproszony wraz z kolegami i nauczycielami - opiekunami na finał w Radomiu. Zaszczyt ten spotkał w tym roku naszego ósmoklasistę Karola Kuźniaka. Ale po kolei.

            Podczas dzisiejszego finału oprócz zaproszonych uczniów i nauczycieli uczestniczyli autorzy projektu Joanna Stachurska-Ruszkowska i Paweł Wolski - właściciele Radia Radom. Jako, że projekt realizowany jest w partnerstwie z Samorządem Województwa Mazowieckiego, gościem finału był wicemarszałek Rafał Rajkowski - patron honorowy "Złotej 10". Nie zabrakło też dyrektora Mazowieckiego Centrum Sztuki Współczesnej "Elektrownia" pana Włodzimierza Pujanka.

            Wydarzenie uświetnił występ Magdaleny Buki Boduły - radomskiej wokalistki, w której sercu, jak sama mówi, gra jazz, soul i funk.

            Do tej pory dziennikarze Radia Radom spotkali się z dwoma tysiącami uczniów w blisko dziewięćdziesięciu placówkach oświatowych regionu radomskiego.

            Podczas gali finałowej wręczone zostały nagrody i dyplomy dla wybranych z każdej szkoły uczestniczącej w tej edycji "Złotej 10" uczniów oraz również dyplomy dla szkół. Wśród nagrodzonych znalazł się nasz Karol, który po zakończeniu części oficjalnej wraz z nagrodzonymi z innych szkół miał możliwość odwiedzić położone niedaleko studio Radia Radom oraz uczestniczyć w nagraniach radiowych informujących słuchaczy radomskiej rozgłośni o finale "Złotej 10".

          • ZBIÓRKA KRZYŻÓWEK, WYKREŚLANEK

          • W okresie świątecznym, kiedy radość i wspólnota są szczególnie ważne, nasza społeczność szkolna postanowiła sprawić pensjonariuszom Domu Pomocy Społecznej w Kozienicach wyjątkową niespodziankę. Zamiast tradycyjnych prezentów, zdecydowaliśmy się na coś, co mogłoby dostarczyć zarówno rozrywki, jak i stymulować umysły - krzyżówki i wykreślanki.

            Pomysł ten narodził się z przekonania, że aktywne spędzanie czasu i ćwiczenie umysłu są kluczowe dla zdrowia i dobrej kondycji psychicznej osób starszych.

            Zbiórka zorganizowana w naszej szkole trwała trzy tygodnie. Dzięki hojności wszystkich darczyńców udało się nam zebrać karton różnego rodzaju krzyżówek i zadań słowno-logicznych. Uczniowie postanowili także okazać swoją miłość i troskę seniorom poprzez własnoręcznie wykonane dekoracje wielkanocne, które dołączyliśmy do niespodzianki. 26 marca wszystkie prezenty trafiły do Domu Pomocy Społecznej w Kozienicach.

            Serdecznie dziękujemy osobom, które zaangażowały się w naszą akcję! Każdy może przyczynić się do tworzenia lepszego i bardziej zjednoczonego świata poprzez proste, ale serdeczne gesty.

          • ZŁOTA 10 - MAZOWIECKA SZKÓŁKA DZIENNIKARSKA

          • Ruszyła 9. edycja warsztatów „Złota 10, czyli Mazowiecka Szkółka Dziennikarska”. Jest to autorski projekt właścicieli Radia Radom Joanny Stachurskiej-Ruszkowskiej oraz Pawła Wolskiego, którego celem jest przedstawienie uczniom na czym polega praca dziennikarza. 26 marca, we wtorek, dziennikarze Radia Radom zawitali w naszej szkole i poprowadzili warsztaty dziennikarskie.

            W warsztatach wzięli udział uczniowie klas siódmej i ósmej, mieli okazję poznać pracę dziennikarza i nawet sami spróbować na czy polega dziennikarstwo. 

            Partnerem wydarzenia jest Samorząd Województwa Mazowieckiego. Patronat honorowy nad warsztatami objął wicemarszałek Rafał Rajkowski.  Mazowsze serce Polski

          • ISKRY NIEPODLEGŁEJ

          • W Magnuszewie zaparkowała jedna z naczep programu ISKRY NIEPODLEGŁEJ. ISKRY NIEPODLEGŁEJ to widowisko Biura "Niepodległa" o wybitnych Polkach i Polakach, którzy zmieniali świat. Umieszczono je w specjalnie zaprojektowanej naczepie ekspozycyjnej, dzięki czemu może podróżować po Polsce. Kosmiczny design, cyfrowa opowieść i elementy interaktywne dostępne będą bezpłatnie w miejscowościach we wszystkich województwach. Dziś uczniowie starszych klas naszej szkoły odwiedzili tę cyfrową ekspozycję i zapoznali się z wybitnymi postaciami Polaków z ostatnich 100 lat, których cechą wspólną była chęć zmieniania świata i przekuwanie potencjału na działanie. Bohaterami mobilnego spektaklu są wybitne postaci, te o których pamiętamy i te nieco zapomniane. Ich osiągnięcia pośrednio lub bezpośrednio wpływają na nasze życie. Biuro „Niepodległa” zadbało o pokazanie bohaterów z różnych dziedzin życia tworzących naszą codzienność: techniki, medycyny, nauki, pracy społecznej, kultury, eksploracji świata i kosmosu, sportu. Choć dla każdego rozdziału opowieści przygotowano charakterystyczny design graficzny i skomponowano muzykę, razem tworzą wspólną całość.

            W projekcie ISKRY NIEPODLEGŁEJ zastosowano unikalne rozwiązania technologiczne, by stworzyć dla gości naczep niezapomniane doświadczenie immersyjne, działające na różne zmysły. Nowoczesne technologie połączono z faktami i postaciami historycznymi, by stworzyć opowieść o niepodległości Polski przez pryzmat postaci, których sukcesy odnoszone w różnych dziedzinach życia mogą być inspiracją dla każdego.

          • ŚWIATOWY DZIEŃ WODY

          • 22 marca zerówkowicze obchodzili Światowy Dzień Wody. Jego celem jest zwrócenie uwagi na kwestię zanieczyszczenia i marnowania zasóibów wody na Ziemi. 

            Dla dzieci z oddziału zerowego był to aktywny dzień, pełen pracy i dobrej zabawy.Tego dnia dzieci zajęcia rozpoczęły od odkodowania nazwy wydarzenia, które obchodziliśmy, następnie wysłuchały wiersza i wdały się w dyskusję, co możemy zrobić, aby chronić wodę i jej nie marnować. Dzieci utrwalały też przeliczanie i utrwalanie zapisu graficznego cyfr. Było przy tym sporo emocji, ponieważ druż yny rywalizowały ze sobą, kto szybciej wykona zadanie.

            Na ostudzenie emocji dzieci wykonały pracę plastyczną i przy okazji poznały rośliny i zwierzątka żyjące w wodzie, a także dowiedziały się, jak zabarwić wodę na kolor niebieski.

            W czasie zajęć jogi również nawiązaliśmy do święta wody i przenieśliśmy się w podwodny świat, gdzie spotkaliśmy wiele wodnych mieszkańców. Naszym celem było odnalezienie skarbu, którym okazał się każdy z nas Ale, aby dotrzeć do tej wiedzy, dzieci musiały zmierzyć się z różnymi zadaniami, które wymagały dużo skupienia i spokoju.

            Światowy Dzień Wody w zerówce był nie tylko okazją do nauki, ale także do wspólnej zabawy i refleksji nad tym, jak możemy dbać o nasze zasoby wodne, aby zapewnić ich dostępność dla przyszłych pokoleń.

          • LEKCJA W MUZEUM HISTORII ŻYDÓW POLSKICH POLIN W WARSZAWIE

          • Uczniowie starszych klas odwiedzi 21 marca Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie. Była to prawie trzygodzinna fascynująca wyprawa w przeszłość ukazująca 1000 lat dziejów polskich Żydów.

            Oprócz prezentowanej w kolejnych multimedialnych odsłonach historii osadnictwa Żydów oraz ich znaczenia w historii Polski mogliśmy także zapoznać się z ich życiem codziennym, zajęciami, oryginalną kulturą, tradycjami i religią. Osobnym, wstrząsającym miejscem w tym nowoczesnym muzeum była ekspozycja poświęcona martyrologii narodu żydowskiego podczas II wojny światowej - Holokaust. Niewyobrażalna tragedia całego narodu opowiedziana losami pojedynczych ludzi najbardziej przemawiała do wyobraźni. Podobnie jak ukazane różne postawy Polaków wobec tej tragedii - godnych najwyższej pogardy szmalcowników i bohaterów, którzy, ryzykując życiem, nieśli pomoc swoim żydowskim sąsiadom.

          • PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY

          • Wreszcie nadszedł ten magiczny dzień - pierwszy dzień wiosny!

            Dziś w naszej szkole odbyła się wyjątkowa ceremonia pożegnania zimy, podczas której uczniowie tradycyjnie topili lub palili marzanny, aby symbolicznie pożegnać chłodne miesiące i powitać ciepłe, słoneczne dni. Efekty tych działań były zaskakująco zadowalające - widać, że wiosna przynosi ze sobą nową energię i radość! Należy w tym miejscu dodać, że zadbaliśmy o to, by topione przez nas Marzanny wykonane były jedynie z materiałów ekologicznych czyli naturalnych i szybko ulegających biodegradacji.

            Ale to jeszcze nie koniec niespodzianek! Ogłosiliśmy także "święto szalonej fryzury" , które cieszyło się zainteresowaniem. Uczniowie przyszli do szkoły w kreatywnych i szalonych fryzurach, co sprawiło, że atmosfera była jeszcze bardziej radosna i pełna śmiechu!

            21 marca to również Dzień Kolorowej Skarpetki ,ma szczególne znaczenie dla osób z zespołem Downa oraz dla całej społeczności, aby wyrazić wsparcie, akceptację i promować świadomość na temat tej niezwykłej grupy ludzi.

            W naszej szkole również włączyliśmy się do tego pięknego święta, nosząc skarpetki nie do pary, wyrażając naszą solidarność oraz szacunek dla osób z zespołem Downa oraz ich rodzin.

            Niech wiosna przyniesie nam wiele radości, kreatywności i świetnej zabawy!

          • BĄDŹ KUMPLEM, NIE DOKUCZAJ

          • W dniu 20 marca, poprzez zajęcia psychoedukacyjne prowadzone przez psychologa szkolnego, włączyliśmy się do ogólnopolskiej kampanii społecznej „Bądź kumplem, nie dokuczaj” organizowanej przez Cartoon Network. Twarzą akcji zostawali znani sportowcy, skoczkowie narciarscy czy piłkarze, którzy zachęcaja dzieci do gry fair play i propaguje koleżeńskie zachowania. Kampania pod patronatem honorowym Rzecznika Praw Dziecka, w partnerstwie z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, ma pomóc najmłodszym, rodzicom i nauczycielom radzić sobie z problemem dokuczania.

          • WIELKANOCNE WIANKI

          • Dziś nasza szkolna sala nr 3 zamieniła się w pracownię małych artystów! Uczniowie klasy pierwszej, pod czujnym okiem pani katechetki-florystki Joanny Młynarczyk, wkroczyli w świat wielkanocnych tradycji.

            Z gałązek brzozowych, które szumiały wiosenną melodią, powstały przepiękne wianki wielkanocne - każdy z nich to małe dzieło sztuki, wyjątkowe jak uśmiech naszych pierwszaków.

            Przeplatając zielone gałązki, dzieci uczyły się nie tylko cierpliwości i precyzji, ale też o tradycjach wielkanocnych, które są tak bliskie naszym sercom. To była prawdziwa feeria barw, uśmiechów i twórczej energii, która rozgrzewała pomimo wiosennego chłodu na zewnątrz. Zapraszamy do galerii zdjęć, by podziwiać te wspaniałe dzieła naszych małych artystów!

          • PRZEDSZKOLAKI CZEKAJĄ NA WIOSNĘ

          • Chociaż marcowa pogoda nas nie rozpieszcza, przedszkolaki starają się ze wszystkich przegonić zimę! Wykonaliśmy stroiki wielkanocne z owsa oraz przygotowaliśmy wiosenne prace plastyczne. Miejmy nadzieję, że Pani Wiosna spojrzy na nas nieco łaskawszym wzrokiem...

          • NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA 2.0

          • Znaleźliśmy się na liście beneficjentów dotacji ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025. przeznaczona jest na zakup nowości wydawniczych, elementów wyposażenia do bibliotek szkolnych oraz na realizację działań promujących czytelnictwo.

            Jak czytamy na stronie Urzędu Miasta i Gminy Magnuszew: "Dzięki pozyskanemu wsparciu w terminie do 31 grudnia 2024 r. dla dzieci uczęszczających do oddziałów przedszkolnych w Szkołach Podstawowych w Rozniszewie, Przydworzycach, Chmielewie i Mniszewie zakupione zostaną nowości wydawnicze dostosowane do ich wieku. Dodatkowo księgozbiory w Szkołach Podstawowych w Magnuszewie, Rozniszewie, Chmielewie oraz Mniszewie wzbogacą się o nowości wydawnicze w szczególności książki historyczne w tym poświęcone historii Polski XX wieku oraz brakujące lektury. Zakupione zostaną także niezbędne elementy wyposażenia do bibliotek szkolnych. Celem realizowanego programu jest wspieranie i rozwijanie zainteresowań dzieci i uczniów przez promocję czytelnictwa. We wszystkich placówkach zorganizowane zostaną również akcje popularyzujące czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży.

             

            Koszt całości zadania to 38 750,00 zł, z czego pozyskana dotacja to kwota 31 000,00 zł, zaś kwota 7 750,00 zł to środki własne gminy.

            Wysokość otrzymanego wsparcia dla poszczególnych szkół:

            Szkoła Podstawowa w Magnuszewie 12 000,00 zł

            Szkoła Podstawowa w Rozniszewie 6 500,00 zł

            Szkoła Podstawowa w Chmielewie 5 500,00 zł

            Szkoła Podstawowa w Mniszewie 4 500,00 zł

            Szkoła Podstawowa w Przydworzycach 2 500,00 zł ."

          • MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ MATEMATYKI

          • Za najmłodszymi uczniami naszej szkoły bardzo intensywny i pracowity dzień, obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Matematyki . Inicjatywa ta, zapoczątkowana w 2007 roku przez organizację World Education Games, ma na celu pokazanie dzieciom zupełnie nowej strony matematyki, sprawiając, że staje się ona nie tylko bardziej zrozumiała, ale także przyjemniejsza.

            Główną ideą tego święta jest zachęcenie uczniów do nauki matematyki poprzez niekonwencjonalne metody. Chodzi o to, aby dzieci przekonały się, że matematyka nie musi być nudnym zbiorem równań w podręczniku, ale może być fascynującym procesem, który towarzyszy nam w codziennym życiu.

            Podczas Dnia Matematyki dzieci miały do wykonania wiele różnorodnych zadań, które skupiały się na praktycznym zastosowaniu matematyki.

            Dzieci zmierzyły się z ważeniem i mierzeniem. Miały okazję użyć różnych narzędzi, takich jak elektroniczna waga kuchenna, waga szalkowa czy miarka do odmierzania różnych przedmiotów. Szacowały wagę produktów spożywczych, mierzyły długość zabawek, porównywały wysokość różnych przedmiotów. Poprzez praktyczne działanie dzieci uczyły się pojęć takich jak ciężar, długość czy objętość, co sprawia, że matematyka staje się dla nich bardziej zrozumiała i przyjemna.

            Podczas obliczeń czasowych, dzieci korzystały z klepsydry, która jest tradycyjnym narzędziem do mierzenia czasu opartym na spływających przez wąski otwór ziarenek piasku, szacowaliśmy do ilu zdążymy policzyć w 1 minutę, ile razy zabije nasze serce. Pomogło to dzieciom zrozumieć koncepcję upływu czasu i jego pomiaru.

            Oprócz tego, dzieci brały udział w rozwiązywaniu łamigłówek matematycznych. Obejmowały różnego rodzaju zagadki logiczne, układanki matematyczne czy zadania problemowe, które wymagały zastosowania zdobytej wiedzy matematycznej w praktyce. Rozwiązywanie łamigłówek nie tylko rozwija umiejętności logicznego myślenia i rozwiązywania problemów, ale także sprawia, że matematyka staje się dla dzieci bardziej interesująca i przyjemna.

            Dzieci uczyły się także w praktyce jak rozmieniać pieniądze na mniejsze nominały oraz jak robić zakupy za podaną kwotę.

            Dzień Matematyki to nie tylko święto samej matematyki, ale także święto nauki i odkrywania, które inspiruje dzieci do eksploracji i poznawania świata w sposób nowatorski i kreatywny.