• NAUCZYCIEL TEŻ SIĘ UCZY

          • Nieustannie dążymy do tego, aby zapewnić naszym uczniom jak najlepsze warunki do nauki i rozwoju. Dlatego wychodzimy naprzeciw ich potrzebom i doskonalimy się w nowoczesnych technologiach!

            Nasza kadra nauczycielska uczestniczy w szkoleniu z zakresu nowych technologii, aby móc w pełni wykorzystać ich potencjał w codziennej edukacji. Dzięki temu nasi uczniowie: zyskują dostęp do najnowszych narzędzi edukacyjnych, uczą się korzystać z technologii w sposób odpowiedzialny i efektywny, rozwijają umiejętności niezbędne w XXI wieku w życiu codziennym, mają możliwość uczestniczenia w interaktywnych lekcjach i projektach.

          • MAŁY MISTRZ

          • W naszej szkole od września realizowany jest w klasach 1-3 program Mały Mistrz. W programie biorą udział nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej i wychowania fizycznego.

            Ideą przewodnią programu jest zdobywanie przez uczniów określonych sprawności: rowerzysta-turysta, gimnastyk tancerz, lekkoatlety, piłkarza-gry zespołowe, pływak-wodniak i saneczkarz – narciarz – łyżwiarz. Uczniowie po opanowaniu określonych sprawności i umiejętności ruchowych, otrzymują odpowiedni znaczek, który wklejają do swoich legitymacji. Zdobywca kompletu sprawności otrzyma tytuł Małego Mistrza.

            Program Mały Mistrz wspierany jest przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, ma na celu popularyzację aktywności fizycznej u dzieci.

          • DZIEŃ BEZ PLECAKA

          • Dziś w naszej szkole mieliśmy Dzień Bez Plecaka. Nasi uczniowie wykazali się niesamowitą kreatywnością! Zamiast tradycyjnych plecaków, mogliśmy zobaczyć mnóstwo ciekawych i zabawnych rozwiązań na przenoszenie książek i przyborów szkolnych.

            Od walizek, przez kosze na pranie, po pudełka po butach, skrzynki na narzędzia, walizki lotnicze, sprzęt plażowy – pomysłowość naszych uczniów nie zna granic!

            Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i świetną zabawę. To był naprawdę wyjątkowy dzień pełen uśmiechów i radości!

          • ŚWIĘTUJEMY W SZKOLE 106. ROCZNICĘ ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI

          • Dziś kontynuowaliśmy świętowanie 106. Rocznicy Odzyskania Przez Polskę Niepodległości. Uczniowie klasy 3, ponownie zaprezentowali (tym razem przed całą społecznością szkolną) poruszające przedstawienie patriotyczne, które swój debiut miało wczoraj podczas Mszy Świętej w naszym kościele parafialnym.

            W atmosferze pełnej wzruszeń i dumy, jury wręczyło dyplomy wszystkim 46 uczestnikom X Rozniszewskiego Konkursu Recytatorskiego "Patriotyczne strofy" oraz ogłosiło zwycięzców w 4 kategoriach wiekowych:

            Klasy I-II:

            1. miejsce ex aequo: Michalina Misiek i Dawid Lewandowski

            Wyróżnienia: Daniel Miazga i Wiktor Miśkiewicz

            Klasy III-IV:

            1. miejsce ex aequo: Aleksandra Lewandowska i Hanna Kuźniak

            Klasy V-VI:

            1. miejsce: Izabela Jagielińska

            2. miejsce: Julia Surmacka

            Klasy VII-VIII:

            1. miejsce: Bartosz Miśkiewicz

            2. miejsce: Kacper Staszewski

            Następnie, niczym echo przeszłości, uczniowie klas IV-VII wspólnie odśpiewali pieśń patriotyczną "My Pierwsza Brygada", wypełniając szkolne mury duchem niepodległości i wspólnoty.

          • ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI W NASZEJ SZKOLE

          • Dziś, 11 listopada, nasz poczet sztandarowy, uczniowie, rodzice i nauczyciele wzięli udział we Mszy Świętej w naszym kościele parafialnym, gdzie modliliśmy się za naszą Ojczyznę. Podczas Mszy mogliśmy podziwiać przedstawienie patriotyczne przygotowane przez uczniów klasy 3 pod opieką swojej wychowawczyni Marioli Cholewy.

          • GMINNE OBCHODY ŚWIĘTA NIEPODLEGŁOŚCI

          • Dziś, w niedzielę 10 listopada o godzinie 16:00, w kościele parafialnym w Magnuszewie, odbyła się Msza Święta w intencji naszej Ojczyzny. W uroczystościach uczestniczył nasz poczet sztandarowy wraz z panią dyrektor Agnieszką Suską. Modliliśmy się wspólnie za Polskę, prosząc o Boże błogosławieństwo, pokój i jedność dla naszego narodu.

            Po Mszy Świętej wysłuchaliśmy koncertu pieśni patriotycznych, który przygotowali uczestnicy warsztatów "Co mi w duszy gra" w Gminna Biblioteka Publiczna - Centrum Kultury w Magnuszewie. Był to wyjątkowy moment, który pozwolił nam na nowo poczuć więź z naszym krajem i jego historią.

            Następnie odbył się przemarsz na cmentarz do kwatery Poległych za Ojczyznę. Był to czas refleksji i hołdu dla tych, którzy oddali swoje życie za wolność i niepodległość Polski.

          • KONKURS RECYTATORSKI "PATRIOTYCZNE STROFY"

          • Konkurs Recytatorski "Patriotyczne Strofy" na stałe wpisał się już w program obchodów Święta Niepodległości w naszej szkole. W tym roku również rozpoczęliśmy nasze narodowe świętowanie od prezentacji młodych recytatorów. Była ich bardzo liczna grupa, a prezentowane przez uczniów wiersze były bardzo różne. Jury będzie miał

            Przed wspólnym odśpiewaniem hymnu narodowego, odbył się konkurs recytatorski "Patriotyczne Strofy". Uczniowie z zaangażowaniem i pasją prezentowali wiersze o tematyce patriotycznej,

            Wszystkim recytatorom gratulujemy i dziękujemy za udział w rywalizacji.

          • PROJEKT BAKCYL - LEKCJA ON LINE

          • Dnia 5 listopada 2024 roku odbyła się kolejna lekcja online w ramach Projektu BAKCYL, której celem było przybliżenie uczniom zagadnień związanych z zarządzaniem finansami osobistymi. Prowadzącą zajęcia była, specjalistka ds. edukacji finansowej, która w przystępny sposób omówiła kluczowe tematy dotyczące budżetu domowego, oszczędności oraz historii pieniądza.

            Na początku lekcji pani ekspertka wyjaśniła, czym jest budżet domowy, dlaczego warto go tworzyć i jak pomaga w kontrolowaniu wydatków. Podkreśliła znaczenie planowania, aby uniknąć zadłużenia i mieć lepszą kontrolę nad tym, na co przeznaczamy nasze pieniądze. Wskazała również na różnicę między wydatkami stałymi i zmiennymi oraz zaprezentowała przykłady, jak można oszczędzać, aby zwiększyć swoje oszczędności.

            Kolejnym ważnym punktem była historia pieniądza. Uczniowie dowiedzieli się, jak pieniądze ewoluowały od wymiany towarów, przez używanie metali szlachetnych, aż po współczesne formy pieniądza, takie jak banknoty, monety oraz środki płatnicze wirtualne. Prowadząca opowiedziała o różnych formach płatności, które pojawiły się na przestrzeni wieków, i jak zmieniały one sposób, w jaki ludzie zarządzali swoimi zasobami.

            Na zakończenie uczniowie mieli okazję zadać pytania oraz podzielić się swoimi doświadczeniami związanymi z oszczędzaniem i planowaniem wydatków. Lekcja zakończyła się zadaniem domowym – uczniowie mają przygotować swój własny, przykładowy budżet domowy na miesiąc.

            Wszystko to miało na celu nie tylko poszerzenie wiedzy o finansach, ale także rozwijanie umiejętności zarządzania pieniędzmi w codziennym życiu.

          • CYBERLEKCJE 3.0 - SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ

          • Nasza Rada Pedagogiczna właśnie przechodzi szkolenie CYBERLEKCJE 3.0!

            Tematy Szkolenia:

            Cyberprzemoc: Jak rozpoznać i przeciwdziałać zagrożeniom w sieci.

            Nadużywanie nowych technologii: Jak zachować równowagę między korzystaniem z technologii a zdrowym stylem życia.

            Powstałe w ramach projektu scenariusze oparto na metodzie PBL (Problem-Based Learning), co wspiera kreatywne nauczanie, obejmują takie tematy jak:

            • Relacje i tożsamość w sieci
            • Nadużywanie nowych technologii
            • Wizerunek i prywatność w internecie

            Dzięki temu szkoleniu, nasi nauczyciele są jeszcze lepiej przygotowani do prowadzenia zajęć, które pomogą uczniom bezpiecznie i świadomie korzystać z internetu.

          • EDUKACJA Z WOJSKIEM

          • Nasza Szkoła zakwalifikowała się do II edycji Programu Edukacja z wojskiem. Do udziału w zajęciach zostali zgłoszeni uczniowie klasy 5. Spotkanie z żołnierzami i 3-godzinne szkolenie odbyło się w poniedziałek 4 listopada.

            Przedmiotem przedsięwzięcia pod nazwą Edukacja z wojskiem. Edycja II, jest organizacja zajęć z edukacji proobronnej w szkołach.. Jego głównym celem jest podniesienie świadomości dzieci i młodzieży w obszarze bezpieczeństwa i obronności oraz kształtowanie podstawowych nawyków, umiejętności z zakresu obrony i ochrony ludności oraz zachowania w sytuacjach kryzysowych.

            Naszą Szkołę odwiedzili żołnierze z 6. Mazowieckiej Brygady Obrony Terytorialnej.

            https://www.wojsko-polskie.pl/6bot/

            Szkolenie przeprowadzone przez por. Jacka Moskwę i st.szer.Łukasza Bicza łączyło teorię i praktykę, zawierało treści z pogranicza wojskowości, obronności, bezpieczeństwa, pomocy medycznej oraz obrony cywilnej. Uczniowie zapoznali się m.in. z zasadami alarmowania, sposobami szukania i wzywania pomocy, podstawami ewakuacji i schronienia oraz nawykami udzielania pomocy. Wojskowi instruktorzy w praktyczny i ciekawy sposób, z użyciem wielu rekwizytów przeprowadzili niecodzienne zajęcia, które przybliżyły piątoklasistom tematykę bezpieczeństwa i obronności.

            Na zakończenie pasjonującego spotkania uczniowie uczestniczący w zajęciach otrzymali certyfikaty potwierdzające udział w programie „Edukacja z wojskiem. Edycja II”, którego głównym celem było popularyzowanie wiedzy z obszaru zarządzania bezpieczeństwem, obrony cywilnej, cyberbezpieczeństwa, ratownictwa medycznego, systemu alarmowania, łączności oraz zachowań w sytuacjach kryzysowych..

            Razem z naszymi wyjątkowymi gośćmi odwiedziliśmy nasza szkolna Izbę Pamięci i zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie.

          • PRZED ŚWIĘTEM ZMARŁYCH

          • W tygodniu poprzedzającym dzień Święta Zmarłych klasa 8 wybrała się do Anielina pod pomnik Powstańców Styczniowych. Uczniowie starannie uporządkowali to historyczne miejsce. Usunęli połamane gałęzie, wygrabili zeschłe liście, oczyścili pomnik i wymyli tablice informacyjne. Przed odjazdem postawili zapalone znicze.

            Warto wspomnieć, że uczniowie naszej szkoły odwiedzili przed listopadowym świętem i inne miejsca pamięci narodowej, którymi opiekuje się opiekujemy - Kopiec Kościuszki, Pomnik poświęcony zaginionym i pomordowanym mieszkańcom Zapilcza, Grób Koczergi, Pomnik Powstańców 1863 roku  i groby żołnierskie na rozniszewskim cmentarzu. W przededniu Dnia Wszystkich Świętych uczniowie wraz z wychowawcami odwiedzali ponownie nasz cmentarz.

          • ZDROWE ŻYCIE I PIERWSZA POMOC

          • W ramach projektu: „Zdrowe życie i pierwsza pomoc”, który realizujemy z naszymi najmłodszymi, dziś w grupie zerówkowiczów odbyły się wyjątkowe zajęcia poświęcone zdrowiu psychicznemu i relaksacji. To wspaniała okazja, aby dzieci już od najmłodszych lat uczyły się, jak dbać o swoje samopoczucie i wyrażać emocje w pozytywny sposób.

            Naszą grupę odwiedziła dziś pani Ania- nasz szkolny psycholog. Dzięki niej dzieci mogły dowiedzieć się, jak rozpoznawać i nazywać różne rodzaje emocji oraz jak dbać o swoje samopoczucie i wyrażać uczucia w przyjazny sposób.

            Pod okiem pani Ani:

            Dzieci poznały techniki relaksacyjne, które uczą, jak uspokoić oddech i wyciszyć umysł – wspaniały pierwszy krok w dbaniu o wewnętrzny spokój.

            Wzięły udział w zajęciach plastycznych, wyrażając swoje emocje za pomocą kolorów.

            Wspólnie stworzyliśmy „kapsułę czasu” z pozytywnymi wspomnieniami, w której dzieci umieściły swoje radosne chwile i marzenia na przyszłość. To piękna pamiątka, do której będą mogły wrócić, aby przypomnieć sobie, co sprawia im szczęście.

            Projekt „Zdrowe życie i pierwsza pomoc” to inicjatywa rozwijająca zdrowe nawyki i umiejętności, które będą wspierały naszych najmłodszych przez całe życie. Dzięki takim spotkaniom dzieci uczą się, że zdrowie to nie tylko sprawność fizyczna, ale też równowaga ciała i ducha.

          • PIERWSZAKI NA KREATYWNYCH OBROTACH!

          • Dzisiaj udowodniliśmy, że język angielski wcale nie musi być nudny! Zajęcia rozpoczęły się od kulinarnej przygody, podczas której uczniowie przygotowywali własnoręcznie lody – świetna okazja, aby ćwiczyć słownictwo związane z jedzeniem, instrukcje krok po kroku i zwroty grzecznościowe. Gotowe lody uczniowie musieli „zakupić,” posługując się angielskimi zwrotami, co pozwoliło im doskonalić umiejętności konwersacyjne i codzienny angielski w praktyce. Na koniec zajęć zaśpiewaliśmy „Happy Birthday” naszemu solenizantowi Ignasiowi, sprawiając, że jego urodziny stały się jeszcze bardziej wyjątkowe!

            Później nasza sala zamieniła się w pracownię malarską , w której każdy stworzył własne dzieło sztuki. To nie tylko rozwijało ich kreatywność, ale także zdolności manualne i wyobraźnię!

            Dzień był intensywny i pełen wrażeń, ale na pewno o nudzie mogliśmy zapomnieć!

          • WARCABY

          • Dziś w naszej Akademii Świetlicowej rozpoczęliśmy ćwiczenia gry w warcaby! Nasi uczniowie z entuzjazmem przystąpili do nauki tej fascynującej gry, która nie tylko dostarcza mnóstwo zabawy, ale także rozwija wiele cennych umiejętności.

            Gra w warcaby:

            • rozwija logiczne myślenie,
            • wzmacnia umiejętności planowania i strategii,
            • kształtuje cierpliwość i koncentrację,
            • uczy podejmowania decyzji i przewidywania konsekwencji.

            Dzięki regularnym ćwiczeniom nasi uczniowie będą mogli doskonalić swoje umiejętności, co przyniesie korzyści nie tylko w grze, ale i w codziennym życiu.

            Aby poprowadzić takie zajęcia trzeba samemu ustawicznie się szkolić. W piątek, 25 października, panie z naszej szkoły wzięły udział w szkoleniu "Warcaby w mazowieckiej szkole", które odbyło się w siedzibie MSCDN Wydział w Radomiu Szkolenie było prowadzone przez prezesa Polski Związek Warcabowy , pana Damiana Reszkę.

          • NAUCZYCIEL I PRZEDSZKOLAK W ŚWIECIE TIK

          • Oddział zerówkowy w tym roku szkolnym bierze udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym "Nauczyciel i przedszkolak w świecie TIK". Celami projektu jest zapoznanie dzieci ze sprzętem multimedialnym oraz pokazanie, że można połączyć wykorzystanie nowoczesnych technologii z działaniami, które dzieci wykonują codziennie w ramach zajęć.

            Zerówkowicze rozpoczęli swoją podróż w świat technologii informacyjno-komunikacyjnych od stworzenia zasad bezpiecznego korzystania z komputera. Następnie mieliśmy zadanie, aby zapoznać się z wyglądem laptopa i komputera, dowiedzieć się czym jest i do czego służy klawiatura , myszka , monitor , głosnik czy drukarka.

            Po części teoretycznej przyszedł czas na praktykę . I w tym celu odwiedzilismy salę komputerową. Na miejscu zerówkowicze, dzięki pomocy starszych koleżanek i kolegow z klasy IV, mieli okazję w praktyce skorzystać z myszki komputerowej oraz za jej pomocą stworzyć swój pierwszy rysunek w programie Paint . Był to niewątpliwie najaktrakcyjniejszy moment tego dnia

            Zajęcia były dla dzieci bardzo fascynujące i wszyscy z niecierpliwością czekamy na kolejne projektowe zadania.

          • PRZYGODY PRZEDSIĘBIORCZEGO DŻEKA

          • W tym roku szkolnym uczniowie z klas III-VI biorą udział w og￳lnopolskim projekcie "Przygody przedsiębiorczego Dżeka". Organizatorem projektu jest Fundacja Warszawski Instytut Bankowości. Partnerem generalnym projektu jest Bank Pekao S.A., kt￳óry wspiera edukację finansową dzieci .

            Janusz Korczak - pisarz i pedagog - już 100 lat temu wyznawał zasadę, że "dzieci jak najwcześniej powinny poznać wartość pieniędzy, dobre i złe strony ich posiadania".

            Podążając za tą myślą Janusz Korczak napisał powieść pt. ,,Bankructwo małego Dżeka'', kt￳óra opublikowana w 1924 roku, pozostaje aktualna aż do dziś.

            Książka stała się inspiracją do stworzenia projektu "Przygody przedsiębiorczego Dżeka", kt￳óry jest odpowiedzią na problem zbyt niskiego poziomu przedsiębiorczości wśród Polak￳w. Wsp￳ółpraca wielu instytucji, wskazanie roli edukacji, promocja szerokiego rozumienia pojęcia "przedsiębiorczość" oraz podkreślenie roli świadomego społeczeństwa ￱stwa w rozwoju gospodarczym Polski - to główne cele projektu. Dzięki przedsiębiorczości obywateli jest możliwe uruchomienie program￳w rozwoju gospodarczego kraju, opartych głownie na wykorzystaniu rodzimych zasobów.

            W ramach projektu przygotowano szereg materiałów edukacyjnych, kt￳óre umożliwiają realizację jego celó￳w oraz uatrakcyjniają przekaz edukacyjny dotyczący przedsiębiorczości m.in.:

            " Kolorowanka "Przygody przedsiebiorczego Dżeka

            " Komiks "Przygody przedsiębiorczego Jacka"

            " Książka "Przygody przedsiębiorczego Dżeka"

            " Słuchowisko "Przygody przedsi↑biorczego Dżeka"

          • CO NAM DAJE OSZCZĘDZANIE?

          • W poniedziałek, 28 października, uczniowie naszej szkoły wzięli udział w organizowanej przez Komitet Organizacyjny Roku Edukacji Ekonomicznej 2024 pt.: „Co nam daje oszczędzanie?”

            W wydarzeniu brali udział: Małgorzata Kidawa-Błońska Marszałek Senatu RP, Waldemar Zbytek Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego REE 2024, prof. Witold Orłowski Ekonomista i edukator, Główny Doradca Ekonomiczny PwC Polska.

            Rok 2024 został ogłoszony przez Senat RP jako Rok Edukacji Ekonomicznej, upamiętniając 100. rocznice reform Władysława Grabskiego i wydanie powieści Janusza Korczaka „Bankructwo małego Dżeka”.

            Umiejętność oszczędzania jest kluczowa zarówno na poziomie indywidualnym, ponieważ pozwala budować stabilność finansową, unikać długów i realizować cele życiowe, jak i na poziomie kraju – oszczędności obywateli wspierają rozwój gospodarki, umożliwiając inwestycje i tworzenie nowych miejsc pracy. Ponadto, powszechne oszczędzanie wzmacnia odporność społeczeństwa na kryzysy ekonomiczne, co sprzyja długoterminowej stabilności finansowej kraju.

            W trakcie lekcji, nawiązując do historycznych reform gospodarczych, w tym wprowadzania oszczędności w gospodarce krajowej przez Władysława Grabskiego zostały przedstawione korzyści jakie dają umiejętności rozważnego oszczędzania.

          • # DZIAŁAMY POZYTYWNIE

          • #działaMYpozytywnie

            Klasa 7 bierze udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym ,,Działa(my) pozytywnie". Koncentruje się on na różnych trudnych i ryzykownych sytuacjach, z którymi mogą spotkać się młodzi ludzie. W ramach tego projektu uczniowie będą analizować sposoby radzenia sobie z przemocą fizyczną, werbalną i psychiczną, występującą zarówno w codziennym życiu, jak i w internecie.

            W ramach zadania na październik siódmoklasiści stworzyli profil typowego nastolatka. Pracując w grupach, każda z nich przygotowała swoją część profilu wizualnego, aby przedstawić wygląd oraz osobowość młodego człowieka. Następnie wybrane grupy skupiły się na analizie tego, co myśli, czuje i jak zachowuje się przeciętny nastolatek. Po wykonaniu zadania uczniowie wspólnie z nauczycielem połączyli w całość to, co wypracowali i omówili efekty swojej pracy, zwracając uwagę na różnorodne wyzwania i trudności, z którymi mierzą się młodzi ludzie na co dzień. W rozmowie poruszyli tematy związane z presją rówieśniczą, oczekiwaniami społecznymi oraz emocjami, które towarzyszą im w okresie dorastania.